کد خبر:31116
پ

 حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۹) تا ۲۵ تیرماه امسال حدود ۲۹ درصد نسبت به سال آبی پارسال کاهش داشته است.

به گزارش روزانه نیوز گرچه این روزها برخی نقاط کشور شاهد بروز سیلاب های سهگین ناشی از بارش های تابستانه است، اما آنطور که گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۹) تا ۲۵ تیرماه امسال با کاهش ۲۹ درصدی همراه است.

براساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۹) تا ۲۵ تیرماه حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به رقم۲۴ میلیارد و ۹۵ میلیون متر مکعب رسید.

براساس گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، میزان بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت با کاهش ۴۰.۷ درصدی همراه است

این درحالی است که حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در سال آبی(مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹) ۳۵ میلیارد و ۱۸ میلیون متر مکعب بوده که از کاهش ۲۹ درصدی برخوردار شده است.

کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۹) تا ۲۵ تیرماه نیز به عدد ۲۷ میلیارد و ۵۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

وضعیت ورودی آب به مخازن سدهای کشور در سال آبی پارسال( ابتدای مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹) ۵۲ میلیارد و ۳۰میلیون متر مکعب بود که کاهش ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیرماه به رقم ۲۹ میلیاردو ۷۴ میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که سال آبی گذشته این رقم ۴۵میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳۵ درصد کاهش یافته است.

درحال حاضردرصد پرشدگی سدهای کشور ۴۹ درصد و ظرفیت کلی سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید