کد خبر:2063
پ

به گزارش روزانه نیوز در این برنامه که در مسجد خاتم الانبیا روستای گراچقا از توابع شهرستان همدان برگزار شد،

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی بین راکبان موتورسیکلت برای ایمن شدن هر چه بیشتر عنوان کرد و گفت: توزیع رایگان کلاه ایمنی برای موتورسواران یکی از راه‌های کاهش تصادفات فوتی است.

مصطفی پناهنده افزود: با توجه به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه حمل و نقل استان، یکی از طرح‌های مهم این حوزه اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت‌‌سوار است که هر ساله در قالب‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف طرح اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم تعداد مصدومین و حوادث موتور سواران را کاهش دهیم، به همین دلیل این اداره کل در روستاهای استان حضور پیدا کرده و با توزیع اقلامی مانند کلاه ایمنی، شبرنگ هایی جهت دیده شدن موتورسواران و همچنین ارائه آموزش های نظری مردم را نسبت به خطرات پیش رو آگاه می کند..

موتور

پناهنده ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شوراها و دهیاری‌های روستاهای هدف، زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی حضور و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با این وسیله نقلیه فراهم شده است که این طرح در مناطق هدف ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه این اقدام در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در نقاط مختلف و با هدف کاهش تصادفات و پیشگیری از آسیب به موتورسواران انجام می‌شود، یادآور شد: عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی، همچنین استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

فرجی، کارشناس راهنمایی و رانندگی استان همدان هم در این مراسم با بیان اینکه کلاه ایمنی 80 درصد از ضربات سر را در بحث صدمات مغزی کاهش می دهد و باید جانب احتیاط در این زمینه رعایت شود، تأکید کرد: راکبان موتورسیکلت لازم است حق تقدم هنگام ورود از محورهای فرعی به اصلی را رعایت کنند و همچنین در محورهای روستایی با سرعت مجاز حرکت کرده و از حرکات مارپیچ خودداری کنند تا شاهد هیچگونه صدمات و تلفاتی در زمینه حوادث جاده ای نباشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید