کد خبر:42040
پ



مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر از افزایش سهمیه استخدام معلم برای استان همدان با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی داد.

به گزارش روزانه نیوز، محمود نقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته ۴۵۷ نفر مجوز و سهمیه جذب نیرو داشتیم که ۳۸۵ نفر جذب و استخدام شدند، اظهار داشت: به دنبال جذب سهمیه بیشتر برای استخدام از طریق آزمون ماده ۲۸ هستیم و شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سطح علمی خود را افزایش دهند تا ردیف استان همدان همچون سال‌های گذشته خالی نماند.
وی کمبود نیروی انسانی را چالش بزرگ آموزش و پرورش استان همدان دانست و ادامه داد: حدود ۴۵۰ کلاس در مدارس استان بیش از ۳۷ دانش‌آموز دارد اما با این وجود کلاس بدون معلم نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدیریت کلاس‌های درس بیش از یک هزار معلم در داخل استان جابه‌جا شدند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰ معلم، فرهنگی و عوامل اجرایی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند.

نقوی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری از ۱۸۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی، حدود یک هزار و ۸۵۰ دانش آموز از تحصیل باز ماندند که با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و حدود ۵۵۰ نفر هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.
وی در رابطه با مسأله مولدسازی اموال دولت در آموزش‌وپرورش استان همدان مطرح کرد: مولدسازی برای ملک مازادی است که دانش‌آموز ندارد و خیّری و وقفی هم نیست و با توجه به اینکه در همدان با کمبود فضای آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و به سمت فروش مدارس نرفتیم اما تعدادی از زمین‌های روستایی مولدسازی خواهد شد.
وی در رابطه با مسأله مسمومیت دانش‌آموزان، توضیح داد: جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کرده و هشدارهای لازم را صادر کردیم تا مشکلاتی برای ما پیش نیاید.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به استخرهای نواحی یک و دو که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشتند افزود: استخرها به طور صد درصد مجهز شدند اما با قطعی آب همدان مواجه شدیم وبعد از آن، گاز استخرها را قطع کردند که امیدواریم تا پایان سال از استخرهای نواحی یک و دو همدان بهره‌برداری شود.
مهیای یک هزار ۲۵۰ کلاس درس جهت اسکان نورزی
نقوی در رابطه با وضعیت اسکان‌های نوروزی بیان کرد: سال گذشته در اسفندماه اعلام کردیم آمادگی پذیرش اسکان میهمانان را داریم به طوریکه ۱هزار ۱۰۰ کلاس در نوروز گذشته آماده پذیرش داشتیم و ۱۲۰ هزار نفر را اسکان دادیم. هزینه‌ها از ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان برای یک شبانه‌روز بود و امسال هم از ۲۷ اسفندماه آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی در تمام مناطق را داریم که ۱هزار ۲۵۰ کلاس را آماده کردیم و ۶۰ درصد پذیرش ما مربوط به فرهنگیان و ۴۰ درصد مربوط به سایرین است.
وی افزود: برای سال تحصیلی جاری برگزاری حدود ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه استان طراحی شد که تاکنون در ۸۰۰ مدرسه یادواره بزرگداشت مقام شهدا برگزار شده است.

نقوی عنوان کرد: برنامه راهیان نور هم با همکاری سپاه انجام شد و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر از مناطق جنگی بازدید کردند.

وی بیان کرد: در طرح امین بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی دارد و همچنین طرح معرفت با اعزام یک هزار دانش آموز دختر و پسر به حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار شد.

نقوی اظهار داشت: بازسازی و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهمترین برنامه های ما است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

وی تصریح کرد: جشن تکلیف دانش‌آموزی در سراسر استان در حال برگزاری است و بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در سطح مدارس استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: تکریم و تجلیل از ۳۰۰ معلم که در حوزه امور تربیتی فعال بودند از مهمترین برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید