کد خبر:36237
پ

استاندار همدان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مسیر خدمت رسانی با حضور انسان های خدوم و فکور توانست مسیر صرف کمک رسانی را به مسیری برای خوداتکایی تغییر جهت دهد.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان و تجلیل از یاوران اشتغال که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: کمیته امداد از نهادهایی است که به فرمان امام راحل و در راستای کمک رسانی به محرومان شکل گرفت و خوداتکایی به جای کمک رسانی از اقدامات مثبت این نهاد حمایتی است که نقشی بی بدیل در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه دشمن با ایجاد فاصله طبقاتی موجب تنش های بزرگ اجتماعی می شود، اظهار داشت: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) بسیار عالمانه این شکاف های طبقاتی را رفع و از ایجاد گسستگی بین طبقات جامعه جلوگیری می کنند که این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب با تمام توان تلاش دارند که کشور را از مدار رشد، پیشرفت و توسعه باز دارند و در طی یک دهه اخیر به هر روشی متوسل شده اند، تصریح کرد: نهادهای حمایتی در این زمینه و برای کمک به محرومان بسیار موفق عمل کرده و به خوبی از اقشار آسیب پذیر حمایت کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه در ایام همه گیری ویروس کرونا که بسیاری از مشاغل و کسب و کار تعطیل و دچار مشکل شد که نقش نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد برای حمایت از این مشاغل محسوس و قابل تقدیر است، افزود: در حوادث مختلف و مشکلات اقتصادی اگر حضور نهادهای حمایتی برای توجه به محرومان نبود، ما از نظر سیاسی و اجتماعی دچار چالش های بزرگی می شدیم.

استاندار همدان با بیان اینکه ترویج تفکر بسیجی و انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) لازمه ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری است، افزود: نوع نگاه مجموعه مدیریتی کمیته امداد امام خمینی(ره) به خودکفایی باید به صورت یک فرهنگ تسری پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری را ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل ذکر کرد که از این میزان، چهار هزار شغل آن سهم کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) است.

قاسمی فرزاد، هدف‌گزاری کمیته امداد امام راحل استان همدان برای ایجاد ۱۶ هزار شغل را قابل تحسین دانست و افزود: با برنامه و اهداف دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد ۷.۵ درصدی اقتصاد در کشور بودیم.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی(ره) چهار برابر تعهد ایجاد اشتغال در استان همدان (چهار هزار شغل) را با طرح‌های بدیع و برنامه‌های دقیق در قالب ایجاد ۱۶ هزار شغل هدف‌گذاری کرده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: جشن خودکفایی و تجلیل از یاوران اشتغال، از برکات انقلاب، خدمات ارزشمند و شایسته‌ای است که مدیران مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور و استان انجام داده‌اند.

وی اظهار داشت: در کمیته امداد افردی هستند که با کمترین امکانات و توان، با مهارت آموزی و همت والا، خوداتکایی و خودکفایی را تجربه کرده‌اند و برخی افراد تحت پوشش، در حال حاضر علاوه بر اینکه به خوداتکایی رسیده‌اند، افراد و یا در مقامی بالاتر، ایتام دیگر را تحت پوشش خود قرار داده‌ و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در استان همدان از دیرباز در زمینه خوداتکایی و خودکفایی افراد تحت پوشش اقدامات سودمند و ارزشمندی شکل گرفته است، تصریح کرد: فراهم‌کردن زیرساخت‌ها، راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن، تامین آب، برق و گاز در استان و برای خدمت بهینه به مردم با سرعت در حال انجام است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی تالوار از سال ۸۳ کلید خورده و تا سال گذشته فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: در دولت مردمی آیت الله رییسی به منظور تامین آب شرب همدان ۶۰ درصد این پروژه از طریق روابط بین‌حوزه‌ای انجام شد و در حال اتمام است.

گفتنی است، در پایان این آیین از یاوران اشتغال استان و کارآفرینان برتر و همچنین استاندار همدان به عنوان یاوران برتر اشتغال تجلیل شد.

همچنین جشن خودکفایی سه هزار و ۳۷۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز دراین مراسم با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید