کد خبر:37637
پ

دبیر خانه کارگر همدان با بیان اینکه مشکل کارخانه کیوان فقط به دست صاحب اصلی این شرکت حل می‌شود، گفت: صاحب اصلی کارخانه کیوان تن به احیای این کارخانه نمی‌دهد.

به گزارش روزانه نیوز ،چنگیز اصلانی گفت‌:  مسئولان دولتی و کارگران نهایت تلاش خود را برای احیای این کارخانه کردند اما صاحب اصلی کارخانه کیوان باید پیش قدم شود که نشد.

وی درباره ضرب الاجل یک ماه رئیس قوه قضائیه برای احیای کارخانه کیوان در سال گذشته، افزود: موضوع کارخانه کیوان در کمیسیون کارگری مطرح شد و در سال گذشته نیز رئیس قوه قضائیه در بازدیدی که از این کارخانه داشت دستور احیای این کارخانه را صادر کرد اما متأسفانه مشکل این کارخانه حل نشد.

وی تصریح کرد: روزی شرکت کیوان بهترین کارخانه در غرب کشور بود و ۵۰۰ الی ۶۰۰ کارگر ۲۴ ساعته در این کارخانه کار می‌کردند اما در سال‌های گذشته کارخانه کیوان همدان که یکی از شرکت‌های به روز و با تولید بالایی در غرب کشور بود و وضعیت خوبی داشت، با آشفتگی و مشکلاتی که در واگذاری این شرکت به وجود آمد، رها شده و توسط کارگران قدیمی و اعضای شورای کارگری مدیریت می‌شود.

اصلانی با اشاره به خصوصی سازی شرکت‌های تولیدی در استان، ادامه داد: از سال ۷۴ به بعد تعدادی از شرکت‌های قَدَر استان به بخش خصوصی واگذار شد که دلال بود و کارکن نبودند و نتوانستند قد عَلَم کنند.

دبیر خانه کارگر همدان با تأکید براینکه دولتی شدن و بعد از آن واگذاری به بخش خصوصی از مشکلات عمده شرکت‌های بزرگ استان همدان بوده است، یادآور شد: بعد از انقلاب این شرکت‌ها به بنیادهای انقلابی واگذار شد که مدیریت خوبی داشتند اما مدتی که بخش خصوصی در کشور بال و پر گرفت و واگذاری به بخش خصوصی انجام شد، متأسفانه برخی از افرادی که توان علمی و مالی نداشتند از فرصت استفاده کردند و صاحب ثروت شدند.

 وی با اشاره به اینکه شرکت کیوان شرکت قَدَری بود که برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشت، بیان کرد: اصل موضوع کیوان این است که صاحبان تن به احیای این کارخانه نمی‌دهند.

اصلانی با بیان اینکه علت اصلی که کارخانه کیوان راه نمی‌افتد را صاحب اصلی آن می‌داند، اظهارکرد: رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور و مردم اعتقاد دارند این کارخانه باید احیا شود اما به شرطی که صاحب اصلی آن جلو بیاید.

وی با بیان اینکه صاحب اصلی کارخانه باید بخواهد که موانع برداشته شود، گفت: در حال حاضر ۷۰-۸۰ کارگر این کارخانه کجدار و مریض کار می‌کنند که زیبنده نام این شرکت نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید