کد خبر:35420
پ

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در سالی که به نام « تولید ، دانش بنیان ، اشتغال زایی» نام گرفته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح گام مهمی در خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی برداشته است.

به گزارش روزانه نیوز، بهروز الیاسی با اعلام این خبر اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه با بیش از 130 شرکت دانش بنیان که  بیش از 1هزار 100 محصول استاندارد تولید می شود.

وی با بیان اینکه در راستای همین طرح شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با برگزاری همایش آموزشی ، ترویجی و معرفی سبد کودی، با حضور 20 شرکت دانش بنیان تولیدکننده کودهای شیمیایی از سراسر کشور در تاریخ سوم خردادماه سالجاری در استان، تلاش کرد پل ارتباطی باشد، اشاره کرد: بین تولید کننده و مصرف کننده که در آن تولیدکنندگان کودهای شیمیایی، با عرضه محصولات تولیدی خود به کشاورزان، باغداران و بهره برداران بخش کشاورزی، به افزایش دانش آنها در مصرف بهینه کودهای شیمیایی کمک نماید.

الیاسی هدف از برگزاری این همایش را حمایت از تولیدات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با حمایت از تولید اشتغال زایی نیز اتفاق خواهد افتاد و در تحقق شعار سال اقدام جدی رقم خواهد خورد و کشور در مسیر خودکفایی در کودهای کشاورزی قرار خواهد گرفت که امیدواریم بزودی این اتفاق بیفتد.

وی در پایان با شاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با تأمین صدردرصدی کودهای شیمیایی مورد نیاز استان و تأمین و توزیع سالانه حدود نود هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه، از طریق 80 کارگزار و عامل فروش، کود شیمیایی را در نزدیکترین مکان به کشاورز تحویل می نماید گفت هم اکنون بیش از هفده هزار تن انواع کودهای شیمیایی در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ذخیره شده است .    

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید