کد خبر:37790
پ

استاندار همدان با بیان اینکه خودباوری و تکیه بر تاکیدات مقام معظم رهبری گره‌گشای بخش تولید است گفت: دولت سیزدهم به تاسی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، در راستای حمایت از تولید، دانش‌بنیان‌کردن آن و ایجاد اشتغال گام بر می‌دارد.

به گزارش روزانه نیوز، «علیرضا قاسمی فرزاد» در آیین افتتاح و بازدید از نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط همدان اظهار داشت: این توانمندی‌ها در بخش تولید به واسطه اتکا به خودباوری و آنچه مقام معظم رهبری هر سال در بخش تولید مورد تاکید قرار دادند، شکل گرفته است. 

به گفته وی گرچه تحریم‌ها، فشارهای زیادی برای ما ایجاد کرد اما توانستیم در بخش‌های مختلف به ویژه در صنایع پیشرفته و تکنولوژیک، دستاوردهای خوبی داشته باشیم. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه رویکرد ما در استان، در بخش‌های مختلف تولید به ویژه صنعت، کشاورزی، معدن و گردشگری، بر مبنای دانش‌بنیان است تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط، نشان دادن توانمندی‌های استان است.

قاسمی فرزاد افزود: بخش عمده‌ای از توانمندی این نمایشگاه، نشات گرفته از فشار تحریم‌ها است که به خاطر آن برای ورود مواد اولیه دچار مشکل شدند و باعث شد تا عزم‌ و اراده‌ تولیدکنندگان دوچندان شود و نیازمندی‌های داخلی را تولید کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در قالب ۱۳۰ غرفه برگزار شده تا توانمندی‌های استان در بخش صنایع کوچک و متوسط را به نمایش بگذارد.

استاندار همدان اظهار داشت: هرکدام از این غرفه ها نشان از بالندگی، توانمندی و پویایی بخش صنعت است تا یک‌افق و چشم‌انداز بسیار روشن را برای ما ترسیم‌ کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تا سال‌ها بسیاری از این محصولات صنعتی کشور وارداتی بوده و در ایران مونتاژ می‌شد ادامه داد: با دانش فنی و توانمندی داخلی، مواد اولیه از داخل ساخته و محصولات با همان کیفیت خارجی نیز تولید شد. 

وی تصریح کرد: به پارک علم و فناوری ماموریت داده شد که در عرصه‌های مختلف تولید و محصولات صنعتی ورود جدی داشته باشد و ارتقای سطح کیفی، بهره‌وری و کاهش قیمت را مد نظر قرار دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید