کد خبر:41129
پ

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ۱۱هزار ۷۸۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در استان همدانپرداخت شده است.

به گزارش روزانه نیوز، حسن پیمانی بیان کرد:  همدلی و همراهی مدیران در راستای کمک به اجرای درست قانون تبصره ۱۸ موجب شد نتیجه اثربخش تری را در استان مشاهده کرده و شاهد تحقق بالای آن باشیم.

وی ادامه داد: در راستای برنامه حمایت و تولید اشتغال با هدف ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی و حفظ معیشت شاغلان آسیب پذیر تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ابلاغ شد.

پیمانی در ادامه تصریح کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیانی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

وی همچنین گفت:  میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص نحوه تخصیص سهم استانها بر اساس شاخص های جمعیت بیکار، نرخ بیکاری و محصول ناخالص داخلی سرانه سهمیه استانها بیان داشت: بر اساس این شاخص ها ۲.۸ درصد از کل اعتبارات  معادل ۹۲۷۲ میلیارد ریال به استان همدان تخصیص داده شده است.

پیمانی در خصوص تعداد طرح های مورد تأیید کمیته استانی بیان داشت: تعداد ۲هزار ۴۴۴ طرح با مبلغ  ۳۵هزار ۱۳ میلیارد ریال در استان تأیید شده اند. که از این تعداد ۱۱۴۱ طرح با مبلغ ۱۱هزار ۷۸۴ میلیارد ریال پرداخت شده است

پیمانی همچنین در خصوص دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای اجرای این طرح بیان داشت: سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و  ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اطلاعات و فناوری ارتباطات، بهزیستی استان و پارک علم و فناوری و کمیته امداد امام خمینی ره مشارکت داشته اند. وی افزود بانکهای عامل کشاورزی، ملت، توسعه تعاون، ملی، آینده، صندوق کارآفرینی امید، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن، بانک توسعه صادرات و پست بانک در اجرای تبصره 18 با دستگاه های اجرایی و این اداره کل همکاری کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید