کد خبر:2258
پ

به گزارش روزانه نیوز عباس خاکسار عشاق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم‌های مستقر در ایستگاه‌های سلامت این جمعیت از ابتدای اجرای طرح تا پایان روز ششم فروردین ماه در مجموع بیش از ۲۸۸ نفر را غربالگری کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵۳ نفر تب بالا داشته‌اند که ۳۵ نفر از آنها که دیگر علائم ابتلاء به کرونا نیز در آنها مشهود بوده و یا خود اظهاری داشته‌اند، به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت، ایستگاه سلامت دایر شده در عوارضی همدان- ساوه حدود ۹۰ هزار نفر را غربالگری کرده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳ نفر دارای علائم ابتلاء به ویروس کرونا از جمله تب بالا بوده‌اند.

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ایستگاه سلامت دایر شده در ورودی شهرستان ملایر از سمت اراک، بیشترین تعداد افراد دارای تب بالا را شناسایی کرده است، افزود: از مجموع ۶۱ هزار و ۶۸۶ فردی که در این ایستگاه غربالگری شده‌اند، ۱۳۰ نفر دارای تب بالا بوده‌اند که از این تعداد ۵ نفر به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند و مابقی با دریافت ماسک و دستکش و بهره مندی از آموزش‌های لازم در خصوص نحوه مقابله با بیماری کرونا، نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ثبت اطلاعات درسایت salamat.gov.ir هدف پیگیری وضعیت از سوی نهادهای متولی، توجیه شده‌اند.

عباس خاکسار همچنین به فعالیت ایستگاه مستقر در شهرستان رزن ورودی درگزین اشاره کرد و افزود: از مجموع ۷ هزار و ۲۳۹ فردی که در این ایستگاه غربالگری شده‌اند، ۳۵ نفر دارای تب بالا بوده‌اند که ۱۹ نفر به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در مدت فعالیت ایستگاه‌های دایر شده در شهرستان ملایر ورودی از بروجرد، شهرستان نهاوند ورودی از ملایر و شهرستان اسدآباد ورودی از قروه، موردی دارای تب بالا گزارش نشده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه نیاز نیست هر فردی که تب بالا دارد به مراکز درمانی مراجعه کند، تب را جزو علائم ابتلاء به بیماری‌های مختلفی دانست و افزود: به دلیل شرایط خاص مراکز درمانی هم از نظر نیاز به تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونا مثبت و هم از نظر شیوع ویروس کرونا در آنها، بهتر است تا وقتی علائم حاد تنفسی در فردی مشاهده نشده، از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کند.

وی گفت: ۱۴ ایستگاه بازرسی سلامت در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان همدان با قوت تمام فعالیت می‌کنند./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید