کد خبر:7817
پ

مدیر کل بازرسی و نظارت سازمان اوقاف با بیان اینکه پیگر مطهر حدود ۳۰ هزار شهید والامقام در امام زادگان سراسر کشور تدفین شده اند، گفت: سازمان اوقاف در حوزه ایثار و شهادت در راستای برنامه های متنوع خود، ارتباط مستقیم و بسیار خوبی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دارد.

به گزارش روزانه نیوز، حجت الاسلام شوزب شیری در نمایشگاه دفاعی اقتدار ۴۰ در موزه دفاع مقدس اظهار کرد: با نگاه به نمایشگاه آثار فرهنگ جهاد و شهادت به خوبی نمایان است و ما وظیفه داریم این فرهنگ را به نسل جوان ارائه کنیم.

مدیر امور ایثارگران سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه های فرهنگی بسیاری در هشت هزار آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: اکثر امامزادگان میزبان پیگر مطهر شهدای انقلاب اسلامی هستند و تدفین شهدا در کنار بزرگان شهید دین بسیار مغتنم برای استفاده خانواده های ایرانی است.

حجت الاسلام شیری تصریح کرد: با بررسی پرونده موقوفات متوجه شدیم که تعداد زیادی از خانواده‌های معظم شهدا اموال خود را وقف کرده اند که با برگزاری همایشی از این عزیزان که در کنار اهدای جوانان خود به اسلام اموال و دارایی های خود را وقف در راه دین و جامعه اسلامی کرده اند، تجلیل بعمل آمد.

وی، دو سوم موقوفات را وقف به امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: با به شهادت رسیدن سرور شهیدان و اسارت اهل بیت (ع) فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی نهادینه شده است.

حجت الاسلام شیری با اشاره به انواع موقوفات و تنوع آنها در کشور افزود: در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون موقوفه داریم که این تعداد واقف نیاز زمان خود را دیدند و ایثار کردند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمارستان و درمانگاه از سوی خیرین وقف شده برای خدمت دهی به مردم باید برای مردم مصادیق وقف تبیین شود که اینها همه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت جای دارد.

وی در ادامه به گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی های جوانان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ایران روزی با یک اسلحه در پشت خاکریز از نظام جمهوری اسلامی در برابر مسلح ترین کشور جهان دفاع کردند و امروز هم می بینیم که ایران از لحاظ نظامی کاملا مقتدر و پیشرفت های خوبی کرده است.

حجت الاسلام شوزب شیری خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد اسلامی بیشترین مسئولیت را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دارد و همانگونه که نیروهای مسلح در دفاع از کشور پیشرفت چشمگیری داشتند مسئولان هم برای حل مشکل مردم باید آماده و تلاش کنند.ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید