کد خبر:41301
پ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۵۷۴ هزار هکتار محصولات پاییزه در مزارع استان کشت شده که از این سطح بیش از یک میلیون تن محصول تولید می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، محمدشهرام پرورش با بیان اینکه محصولات زراعی استان شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا است، افزود: خوشبختانه با بارش برف در دی ماه با وجود وقوع سرما در تمام مناطق استان، خسارت سرمازدگی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه کشت محصولات زراعی استان از ۱۰ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: با عدم وقوع بارش‌های مؤثر در مهر، آبان و آذر عملاً ایجاد سطح سبز در مزارع گندم و جو دیم با اختلال مواجه شد به‌طوریکه می‌توان گفت سطح سبز مؤثری در اراضی گندم و جو دیم شکل نگرفت، با این وجود با توجه به عدم تکمیل دوره رشد در پاییز و انتقال آن به انتهای زمستان یا اوایل بهار کاهش عملکرد در اراضی دیم بسیار محتمل خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه بارش برف تا حد زیادی از خسارت سرمازدگی کاهش می‌دهد، ادامه داد: با توجه به پوشش برف بسیار خوب ایجاد شده انتظار ذخیره رطوبتی خوبی هم در اراضی دیم خواهیم داشت که این می‌تواند در افزایش بازدهی تولید در شرایط دیم مؤثر باشد.

پرورش گفت: درباره گیاه کلزا که در صورت عدم رشد مناسب در پاییز حساسیت بیشتری به سرمای زمستانه دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به علت ایجاد لایه عایق در برابر سرما روی محصول بروز خسارت در مزارع کلزا را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید