کد خبر:30
پ

تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، امروز از بندر شهید رجایی‌ بازدید داشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس، بندر شهید رجایی امروز چهارشنبه 28 تیرماه، میزبان نماینده‌های ‌مجلس شورای اسلامی‌ است.
‌به نوشته پایگاه خبری وزارت راه ‌و شهرسازی، در این بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از بندر شهید رجایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین و مؤثرترین بندر تجاری ایران است که به‌عنوان دروازه واردات و صادرات و تنظیم‌کننده نبض اقتصاد کشور، طی سال‌های اخیر حرکتی را برای جهانی‌شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی آغاز کرده است.
محمد سعیدنژاد بیان کرد: از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردیم تا سفری بندری برای اعضای کمیسیون عمران مجلس مهیا کنیم که اکنون موفق شده‌ایم در اولین سفر در خدمت جمعی از نمایندگان مجلس در این کمیسیون باشیم.
وی ادامه داد: بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین و مؤثرترین بندر تجاری ایران است که به‌عنوان دروازه واردات و صادرات و تنظیم کننده نبض اقتصاد کشور‌، طی سال‌های اخیر حرکتی را برای جهانی شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی آغاز کرده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 60 درصد عملیات تجاری بندری کشور در‌ بندر شهید رجایی انجام شد؛ این بندر در مهم‌ترین نقطه دریایی جهان واقع‌شده و ممتازترین بندر کشور است.
وی افزود: ویژگی شاخص این بندر واقع‌شدن در نزدیکی تنگه هرمز است، سالانه حدود پنجاه‌هزار شناور با پرچم کشورهای مختلف دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کنند.
سعید‌نژاد همچنین به نقش سازمان بنادر در مسئولیت آبراه‌های حاکمیتی و بین‌المللی بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این نقش سازمان نقشی بی‌بدیل و بسیار مهم است و سازمان بنادر و دریانوردی در 37 کنوانسیون بین‌المللی عضویت دارد.

منبع
فارس نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید