کد خبر:40765
پ

مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان گفت: تاکنون ۷۰۰ شهید دارای سابقه ورزشی در سطح این استان شناسایی و اطلاعات آنها در قالب بانک اطلاعاتی جمع آوری شده است.

به گزارش روزانه نیوز، «علیرضا احمدوند» اظهار داشت: این تعداد شهید شناسایی شده از مجموع بیش از هشت هزار شهید والامقام استان همدان شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد شهید ورزشکار شناسایی شده، براساس تعریف سازمان بسیج ورزشکاران اسامی ۱۴۳ شهید که دارای حکم قهرمانی، کارت مربیگری و هر نوع مدرک ورزشی دیگر پیش از حضور در مناطق عملیاتی بوده‌اند در سامانه شهدای ورزشکار ثبت شده است.

مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار شهرستان بهار، ملایر، همدان و اسدآباد میزبان یادواره شهدای ورزشکار است و تا پایان سال نیز سایر شهرستان ها این یادواره را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه و یادواره شهدای ورزشکار استان همدان نیز اواخر بهمن ماه در همدان با حضور افراد شاخص ورزش و بسیج کشور برگزار خواهد شد.

احمدوند با اشاره به شهدای شاخص ورزش استان همدان همچون شهید امیر طلایی و شهید شمسی‌پور که در سال جاری به ‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور معرفی شد، اظهار داشت: تاکنون ساخت مستند سردار شهید شمسی پور ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال مراحل ساخت این مستند به پایان برسد.

سردار ‌شمسی‌پور ۱۳ اردیبهشت ‌سال ۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (‌پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید