کد خبر:40046
پ

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرداری همدان گفت: تاکنون ۷۵ زمین ورزشی در اختیار شهرداری است که بلاتکلیف مانده است.

به گزارش روزانه نیوز، هادی بلاغی گفت: معابر شهری همدان در حال تصویرداری برای ساخت تور مجازی همدانگردی است که اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد ظرف مدت دو یا سه ماه آینده رونمایی می‌شود.

او راه نجات و حفظ زمین‌های ورزشی شهرداری را در واگذاری به مجموعه‌های مردمی اعلام کرد و افزود: بسیاری از زمین‌های ما در سطح شهر به دلیل عدم نگهداری درست دچار آسیب شده و متاسفانه شهرداری مناطق مختلف نتوانستند آن را سالم نگهدارند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرداری همدان گفت:طی هماهنگی که با اعضای شورای شهر قرار شد بعد از مصوبه شورا زمین‌ها به سازمان فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرداری واگذار شد، اما متاسفانه مقاومت‌هایی وجود دارد که به یاری خدا سازمان آمادگی کامل برای این کار را داریم.

بلاغی در خصوص بودجه و پرداخت بدهی‌های سازمان نیز گفت: سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شد برای سازمان فرهنگی، ورزشی و گردشگری ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با صعود تیم فوتبال به دسته یک به ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما خیلی از بدهکاری‌های سازمان پرداخت نشده بود که مسئله نشان می‌دهد که مبلغ اعتبار و تخصیص بودجه هیچ‌گاه یکی نبوده و نیست.

او با بیان اینکه در تخصیص بودجه به این سازمان ظلم می‌شود، تاکید کرد: باوجود اینکه دو سال از برگزاری آخرین جشنواره شهروندی گذشته، اما هنوز سازمان ما نتوانسته بود مطالبات این جشنواره در سال ۹۹ را پرداخت کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان پرداخت بدهی‌های معوقه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خبر داد و در پاسخ به برخی از فشار‌ها برای برگزاری جشنواره شهروند برگزیده امسال گفت: برآورد مالی برگزاری جشنواره حدود ۷۰۰ میلیون تومان است در حالی که کل مبلغ جشنواره قبلی آن هنوز پرداخت نشده در چنین شرایطی برگزاری یک رویداد و تحمیل بار مالی به سازمان را عقلانی نمی‌دانستم.

بلاغی کفت: این ساختمان یا فرهنگ سرای تاریخ و تمدن به دلیل عبور قنات از زیر آن و سال‌ها استفاده دچار آسیب جدی شده بود که بعد از بازدید کارشناسان بازآفرینی مجبور به تخلیه و طراحی نقشه جدید برای بنای تاریخی شدیم.

او افزود: هفته گذشته میراث فرهنگی نقشه‌ها را تایید کرده و به زودی این بنای تاریخی به مجموعه تبدیل به خانه بوم‌گردی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی وزارت خارجه شهرداری همدان است، اما هنوز خود مجموعه مدیریت شهری هنوز اهمیت این موضوع را درک نکرده است.

بلاغی با اشاره به برخی نقد‌های غیرکارشناسی درباره تعطیلی ساختمان عین‌القضات افزود: این ساختمان زنده و فعال است به طوری که مهم‌ترین اقدامات ما از جمله آموزش شهروندی، دبیرخانه طب سینوی و واحدگردشگری سازمان در این ساختمان فعالیت دارند.

او درباره انجام پروژه همدان پایتخت کتاب نیز گفت: همانطور که اعلام کرده بودیم پای کار هستیم و آن را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان درباره ورزش شهروندی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که با هیئت‌های ورزشی انجام شده بود در شهریور ماه آماده برگزاری مسابقات بودیم که متاسفانه بنا بر شرایط استان به تعویق افتاد که ان‌شاالله این برنامه در دهه فجر با عنوان “یک ملت، یک پرچم” برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید