کد خبر:3457
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی در دیدار مدیرعامل جدید شرکت سیاحتی علیصدر، با توجه به اینکه انتقادهایی از نحوه مدیریت و بهره‌برداری از غار علیصدر وجود دارد؛ اظهار کرد: افزایش دهانه غار به‌عنوان یکی از موانع ثبت جهانی، مورد بحث و بررسی است و همچنین جالیز کف مسیر دسترسی گردشگران هم از دیگر معضلات محسوب می‌شود که مناسب با فضای طبیعی غار علیصدر نیست.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه استفاده از برخی قسمت‌های غار که دارای حساسیت و ظرافت خاصی بوده و قندیل‌های آن در طول هزاران سال ایجاد شده است و از سوی دیگر فلاش دوربین‌های عکاسی که احتمال آسیب رساندن به آنها را افزایش خواهد داد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و مدیران مربوطه نیز برای بازدید از آن فضاها، رعایت تمامی اصول و قواعد فنی را مدنظر قرار دهند.

قراباغی اظهار کرد: با توجه به فعالیت گسترده شرکت سیاحتی علیصدر در مجتمع توریستی علیصدر، مجتمع تفریحی و اقامتی عباس‌آباد، آژانس عیلصدر مهر و سهام‌دار بودن آن در دهکده توریستی گنج‌نامه همدان؛ نیازمند تغییر دیدگاه سنتی بوده است و باید به صورت یک هلدینگ قوی در سطح کشور ورود پیدا کند.

قراباغی ادامه داد: به‌منظور به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، ضرورت دارد شرکت سیاحتی غار علیصدر به بازار بورس ورود کند و از این فضای اقتصادی، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان، می‌تواند تکمیل کننده فعالیت و ظرفیت‌های شرکت سیاحتی علیصدر باشد؛ پیشنهاد داد: رایزنی و هماهنگی لازم صورت بگیرد تا علیصدر، سهام دار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شود و از ظرفیت آن به عنوان؛ برند فعال صنعت نمایشگاهی منطقه غرب کشور استفاده کرده و در آن سرمایه‌گذاری کند.

این عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: با شناختی که از مدیریت جدید دارم، اطمینان دارم موانع ثبت جهانی در غار علیصدر به‌زودی مرتفع و حلاوت ثبت این اثر در فهرست آثار ثبت شده جهانی، کام دوست داران صنعت گردشگری را شیرین خواهد کرد.

قراباغی خواستار توجه بیشتر در زمینه ارتقای خدمات رفاهی و خدماتی گردشگران شد و گفت: سرویس‌های بهداشتی غار نه پاسخگوی بازدیدکنندگان بوده و نه در شأن گردشگری استان همدان است که ضرورت دارد برای بازدیدکنندگان خارجی، سرویس‌های بهداشتی فرنگی جانمایی شود.

 مجیدی: تأکید بر رایزنی برای سرمایه‌گذاری در بخش توسعه‌ای علیصدر

 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز در این جلسه خواستار رایزنی برای سرمایهگذاری در بخش‌های مختلف توسعه‌ای مجموعه متبوع خود شد و ظرفیت کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر را به‌منظور ایجاد فضای خوبی برای ارتباط بیشتر در راستای تقویت روابط و جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری، مناسب دانست.

مهدی مجیدی گفت: با توجه به شرایط صنعت گردشگری استان در وضعیت بحران کرونا، تا به این لحظه هیچ نیرویی در مجموعه تعدیل نشده و در حد توان نیز نسبت به اختصاص بسته‌های حمایتی ازعوامل و اختصاص وام به آنها اقدام شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید