کد خبر:3476
پ

به گزارش روزانه نیوز  محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدام وزارت آموزش‌وپرورش برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: درباره تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس قانونی برای این اقدام وجود دارد که تا پایان برنامه ششم متناسب با ردیف و اعتبارات دولتی و اختصاص‌یافته این اقدام انجام شود.

 

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان تبدیل وضعیت در سال جاری بیان کرد: برای امسال ۲۵ هزار تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته شده که فرآیندهای مربوط به آن به همراه اولویت‌ها، امتیازات و بخشنامه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

 

 

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی افزود: خراسان شمالی نقطه آغاز حذف مدارس سنگی بود که امیدواریم با سرعت برای سایر استان‌ها این کار را انجام دهیم.

 

حاجی‌میرزایی به موضوع خیرین مدرسه‌ساز نیز اشاره کرد و ادامه داد: در چند دهه گذشته پدیده تأثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در کشور مطرح‌شده و اکنون سهم خیرین نیز روند افزایشی داشته و سهم دولت نیز متناسب با آن اختصاص پیدا می‌کند.

 

 

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دولت سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان را با توجه به فعالیت و کمک خیران اختصاص خواهد داد.

 

 

وی در انتها از افزایش اعتبارات احداث و تجهیز مدارس در کشور نیز خبر داد و بیان داشت: اعتبارات دولتی احداث و تجهیز مدارس نسبت به ۳ سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش یافته که نشان از اراده دولت برای ایجاد فضا مطلوب در زمینه ساخت مدارس مطلوب برای همگان است./ مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید