کد خبر:3485
پ

به گزارش روزانه نیوز سیدهادی حسینی بیداردر نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مصرف آب۳۰ درصد افزایش یافته است و این در صورتی که میانگین مصرف آب ۱۵۰ لیتر است اما اکنون این میزان افزایش یافته است، اضافه کرد: پروژه آبرسانی سد اکباتان که یک ماه بعد در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌توانیم به ظرفیت تصفیه آب از سد را داشته باشیم که کمک‌رسان خواهد بود.

 

 

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با بیان اینکه، با توجه به آغاز فصل گرما وشیوع بیماری کرونامصرف آب در استان همدان افزایش یافته است، اظهار داشت: اگر تصفیه‌خانه عباس‌آباد با رودخانه فصلی از دست بدهیم در تابستان مشکل آب خواهیم داشت باید مردم با مدیریت مصرف بتوانند شرکت آب و فاضلاب را یاری کنند.

 

 

حسینی بیدار با بیان اینکه در استان همدان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در ۳۰ شهر استان همدان مشترکین شهری را شامل می‌شوند که از این مجموعه خدمات دریافت می کنند، ادامه داد:  تعداد مشترکین آب شهری ۴۴۳ هزار مشترک است و ۲۶۱ حلقه چاه شناسایی و از این تعداد ۱۸۰ حلقه در مدار استفاده قرار گرفته است و تعداد سه دهنه چشمه و ۴ رشته قنات آب برای شهرهای استان همدان مورد استفاده قرارگرفته است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بابیان اینکه ۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: بیشترین تعداد این روستاها به شهرستان فامنین اختصاص دارد و بیشترین روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در شهرستان فامنین قرار دارند،  ودر سایر شهرستان‌ها نیز در هر شهرستان یک یا دو روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه خط قرمز شرکت آب و فاضلاب کیفیت است و اگر آب کیفیت نداشته باشد ترجیح داده می شود قطع شود خاطر نشان کرد: همدان در زمینه تحت پوشش قرار دادن مشترکین فاضلاب از میانگین کشور وضعیت مناسب تری دارد و ۲۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، که در استان همدان ۲ آزمایشگاه فاضلاب فعال است.

 

 

حسینی بیدار با بیان اینکه بیشتر کارها به صورت تعهدی اجرا می‌شود و پیمانکاران و نیروهای شرکت پیش می رود، اضافه کرد: ۶۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر در روستاهای استان همدان ساکن هستند و درصد جمعیت روستایی ۳۵.۷ درصد است که نشان می‌دهد جمعیت همدان بیشتر روستانشین هستند، و۱۰۶۳ روستا در استان همدان وجود دارد که ۱۹۰ و ۱۳۶ خانواده روستایی را در بر می‌گیرد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه  تلاش می کنیم که تا شهریورماه امسال ۵ مجتمع آبرسانی در روستاهای استان همدان به بهره‌برداری برسد که این مجتمع‌ها ۵۲ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد گفت: ۶ مجتمع نیز در دست مطالعه برای جذب اعتبار است واعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مجتمع‌ها را ۴۷ میلیارد تومان است .

 

 

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب را ۱۴۰۰ تومان است و این در حالی که مردم با قیمت ۴۰۰ تومان پرداخت می‌کنند و دولت در بخش آب یارانه می‌دهد، اضافه کرد: ۱۰ میلیارد در بخش خانگی و ۱۷ میلیارد در بخش از ادارات مطالبات آبفای شهری و در بخش روستایی میزان مطالبات ۱۲ میلیارد تومان است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: صد درصد جمعیت شهری استان از نعمت آب شرب برخوردار بوده، اما ۲۶۰ روستای استان به شبکه برسانی متصل نیستند.

 

 

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب استان همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد و قبل از پایان امسال وارد مدار می شود، گفت: پیشرفت شبکه فاضلاب استان همدان ۱۰۰ درصدی نیست، و به همین علت اینکه بخشی از فاضلاب منازل به صورت غیرمجاز وارد رودخانه ها شود طبیعی است.

 

 

فرهاد بختیاری فر با اشاره به اینکه بخش مایع تصفیه در حال بهره برداری است و بخش لجن نیز ۹۵ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: شرکت آب و فاضلای در راستای کمک به بهداشت شهروندان و بازگرداندن حیات به رودخانه ها فاضلاب های خاکستری را به طور غیرمجاز که توسط مردم وارد رودخانه ها می شود را جداسازی می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید