کد خبر:3495
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات در نوزدهمین جلسه صحن شورا، افزود: با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه متولی آرامستان است اما شهرداری طبق اسناد مالکیت آرامستان را بر عهده دارد .

بادامی نجات با اشاره به تخریب و نشست قبور در آرامستان‌، گفت: شهرداری باید براساس وظایف خود در این زمینه وارد شده  ضمن پیگیری، مدیریت آرامستان را به شهرداری برگرداند.

وی با اشاره به اجلاس اخیر شورای عالی استانها با حضور محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: در حال حاضر سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور، در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین است که در این سیاست‌ها فصل اختصاصی مربوط به شوراها و مدیریت شهری لحاظ شده که در صورت تحقق، تحول بزرگی در همه ابعاد مدیریت شهر شاهد خواهیم بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: خطر کرونا همچنان وجود دارد و باید فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: امروز بزرگترین نگرانی و دغدغه کادر پزشکی عادی نگاردن این بیماری است و اگر مردم به سمت عادی سازی روند و فکر کنند که ویروس ضعیف شده و فعالیتش تمام شده و می‌توانیم دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم، بزرگترین معضل را برای کنترل و مدیریت بیماری ایجاد می‌کند.

فتحی: برخی از ساخت و سازها نیاز به استعلام از میراث فرهنگی ندارند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم با اشاره به ایجاد محدودیت ارتفاع در ساخت و سازها توسط میراث فرهنگی، افزود: برای انجام عملیات آتش نشانی در بافت های قدیمی همواره با مشکل مواجه هستیم و دسترسی لازم را در این مناطق نداریم.

علی فتحی اضافه کرد: اکنون صدور مجوز ارتفاع در یک ساخت و ساز و مخالفت با این اقدام در ملک مسکونی دیگر باعث شده تا معابر به شکل دندانه ای درآمده و دگرگونی در سیمای شهری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در صدور مجوز ارتفاع در ساخت و ساز، میراث فرهنگی تخصص لازم را ندارد و این مساله منجر به عدم پیشروی در کار مردم شده است

وی یادآور شد: معتقدیم برخی از محله های همدان نیاز به استعلام از میراث فرهنگی ندارد و وضعیت در ساخت و ساز و میزان ارتفاع مشخص است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با تاکید بر لزوم خدمات دهی به مجتمع های مسکونی، گفت: این مجتمع ها به دلیل دیوارکشی اطراف آن نتوانسته اند از خدمات لازم مدیریت شهری برخوردار شوند.

علی فتحی با اشاره به اینکه  مجتمع مسکونی مهر هنوز پایان کار اخذ نکرده‌اند، یادآور شد: تنها یک مجتمع 540 واحدی امام خمینی (ره) به شهرداری واگذار شده و پایان کار اخذ کرده و در زمان نقل و انتقال سند به شهرداری هزینه پرداخت می‌کنند این در حالی است که اکثر این مجتمع های مسکونی نیز عوارض پرداخت می کنند و باید از خدمات لازم برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این مجتمع ها تصمیم‌گیری لازم صورت پذیرد.

 کاوسی امید: قبور مطهر شهدا بهسازی شود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهدا زنده‌اند، گفت: امروز امنیت، آسایش و غرور ملی را مرهون خون شهدا و ایثارگران هستیم و ما فرزندان این سرزمین تا ابد باید رهرو و این شهدا معزز باشیم.

اکبر کاوسی‌امید دوران دفاع مقدس را جزو افتخارات ملی ایران اسلامی برشمرد و گفت: ۲۳۰ هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که با تقسیم هر پست در این کشور تقریبا ۷۲ شهید را تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مسئولین و متولیان گلزارشهدا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، اظهار داشت: طبق بازدید صورت گرفته از گلزار شهدای شهر همدان متاسفانه مشاهده شد بعضی از قبور مطهر این امامزادگان عشق در حال تخریب است.

وی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم در پارلمان شهری از بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره اوقاف که متولی باغ بهشت هستند تقاضای توجه جدی به این موضوع را داریم و لازم است در اسرع وقت نسبت به بهسازی این قبور مطهر اقدام شود.

 قراباغی: تعیین محدوده بافت تاریخی با خط کشی شدنی نیست

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: تعیین محدوده بافت واجد ارزش تاریخی سطح شهر همدان با خط کشی شدنی نیست و نیاز به کارشناسی تخصصی دارد.

حسین قراباغی با بیان اینکه خط کشیدن رینگ دوم برای مشخص شدن بافت واجد ارزش تاریخی بدون مطالعه انجام شده است، افزود: همدان در حال حاضر با کمبود زمین برای ساخت و ساز مواجه است و همین مساله باعث شده تا سرمایه داران به رینگ اول و دوم و با جلوگیری در ارتفاع مواجه شوند.

قراباغی با تاکید بر  تعیین حریم برای مکان‌های واجد ارزش تاریخی شهر، اضافه کرد: اکنون برای ساخت و ساز زمین جدید وجود ندارد و موانع موجود در رینگ اول و دوم شهر موجب گرانی زمین نیز شده است.

گفتنی است؛ در این جلسه صحن شورا، سرمایه گذار بخش خصوصی نیز برای ارائه طرح پیشنهادی خود جهت تولید گازوئیل یورو4 از پسماند زباله تر حضور داشت و به تشریح طرح پیشنهادی پرداخت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید