کد خبر:3622
پ

به گزارش روزانه نیور حسین افشاری در کارگروه اموراقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان، با تأکید بر اینکه اولویت شهرستان معیشت و اشتغال است، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۷۷۲ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده که ۱۱۳درصد از تحقق شهرستان محقق شده است.

 

وی اظهار داشت: در پایان سال جاری باید در شهرستان همدان ۶۳۰۰ شغل ایجاد شود که در سه ماهه امسال ۱۷۷۲ نفر اشتغالزایی شده است.

 

فرماندار همدان با اشاره به اینکه افتخار این اشتغالزایی برای مردم شهرستان است، تصریح کرد: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که مردم یاد گرفتند دستشان را روی زانوی خود بگذارند و به سمت کار کردن و ایجاد اشتغال روی آوردند.

 

افشاری با بیان اینکه مسکن یکی از محرک‌های اصلی اشتغال است، افزود: با توجه به اینکه به ازای هر ۶۵ مترمربع یک شغل ایجاد می‌شود با یک و نیم میلیون مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده در همدان می‌توان میزان اشتغال ایجاد شده را به دست آورد به طوریکه اگر میزان احداث بنا بیش از سال گذشته شد، میزان شغل جدید به‌دست خواهد آمد.

 

فرماندار همدان با اشاره به جمعیت ۱۳۷۷ نفری بیمه شده جدید در سه ماهه امسال، یادآور شد: سال گذشته نیز شهرستان همدان در زمینه بیمه شدگان اجباری مشاغل خوب عمل کرد و امسال نیز بیش از ۸۵ درصد از مشاغل ایجاد شده بیمه شدند.

 

افشاری با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای این است که مهارتی را آموزش دهد که منتج به اشتغال مهارت آموزان باشد، خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای همدان از نظر کمیته آموزش خوب عمل کرده و اینکه رصد شده مهارت آموزان مشغول به کار شده‌اند نیز اقدامی خوب است.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر نیاز بیکاران که خیل عظیمی از جامعه هستند، باشد، اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر نیاز بیکاران باشد و در نهایت به اشتغال آنها منتج شود.

 

فرماندار همدان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و تأکید کرد: دستگاه‌های اجریی از ظرفیت موجود در فنی و حرفه‌ای و مرکز جامع هتلداری استفاده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برداشت گندم در شهرستان همدان، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ هزار تن گندم در استان همدان خریداری شود که بابت این خرید بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای کشاورزان درنظر گرفته است و خوشبختانه طی هفته‌های گذشته که برداشت استان های جنوبی آغاز شده بود تا ۲۳ خرداد تمام مبالغ گندم کشاورزان پرداخت شده و امیدواریم برداشت گندم همدان به بیش از یک ماه کشیده نشود.

 

افشاری با اشاره به اضافه شدن چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج، گفت: طی پنج ماه گذشته چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج اضافه شد که به محض اینکه ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی استخرها را صادر کند هر چهار استخر آماده بهره‌برداری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید