کد خبر:3713
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از نیواطلس، محققانی که به دنبال یافتن نشانه هایی در خون افراد برای شناسایی بیماری رماتیسم مفصلی بوده اند برای اولین بار سلولی را کشف کرده اند که پیش بینی ابتلای افراد به این بیماری را ممکن می کند.

 

 

سلول یادشده که پرایم نامگذاری شده در جریان خون انسان ها نیز وجود دارد و مقدار آن چند روز قبل از ابتلای افراد به رماتیسم مفصلی افزایش چشمگیری می یابد. اما سلول مذکور در زمان آغاز ابتلا به بیماری رماتیسم مفصلی ناپدید می شود.

 

 

شناسایی سلول مذکور حاصل چهار سال بررسی و تحقیق بر روی بیماران مبتلا به رماتیسم مفصلی است. علاوه بر بررسی نمونه های خون افراد یادشده تحقیقات دیگری نیز بر روی آنها انجام شده تا مشخص شود آیا ارتباطی میان تعداد این سلول ها و شدت بیماری وجود دارد یا خیر.

 

 

ژن های مربوط به سلول پرایم قبل از آغاز بیماری رماتیسم مفصلی در عضلات، بازوها و برخی اجزای دیگر بدن فعال می شوند. این بیماری مزمن به خصوص در میان زنان، افراد سیگاری و اشخاص دارای سابقه ابتلا به این بیماری وجود دارد و افراد مبتلا به آن بعد از حدود ده سال توانایی انجام امور روزمره را از دست می دهند. معیارهای تشخیصی آن درگیری حداقل یک مفصل همراه با تورم و درد است. احتمال تشخیص آرتریت روماتویید با افزایش تعداد مفاصل کوچک درگیر افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید