کد خبر:3723
پ

به گزارش روزانه نیوز محمدعلی گلشن افزود: در راستای تاکید اعضای شورا و شهردار همدان مبنی بر نظارت و برخورد جدی با متخلفان ساخت وساز به ویژه در باغ‌ها، مرحله نخست این طرح در مناطق بکر و طبیعی دره مرادبیگ و سیلوار اجرایی شد.

 

وی افزود: مناطق دره مرادبیگ و سیلوار در مجموع با سه هزار و ۸۰۰ قطعه باغ به دلیل گستردگی از اهمیت خاص محیط زیست و طبیعت برخوردار هستند.

 

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان اضافه کرد: در این راستا عوامل پلیس ساختمان همراه با ماموران انتظامی به صورت شبانه روزی نسبت به نظارت بر ساخت وسازهای این منطقه اقدام می کنند ضمن اینکه خودروهای گشت زنی مجهز به دوربین و ردیاب هستند.

 

وی با اشاره به راه اندازی گشت موتوری نیز گفت: برای نخستین بار از شنبه هفته جاری گشت اختصاصی موتوری و خودرویی به صورت ۲۴ ساعته به همراه عوامل انتظامی در سطح منطقه راه اندازی شده تا بر ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز نظارت داشته باشند.

 

گلشن خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با راه‌اندازی گشت اختصاصی در باغ ها به صورت آزمونه در دره مرادبیگ و سیلوار نظارت بر ساخت وسازهای مجاز و غیرمجاز در این قسمت از  شهر تشدید شد و اکنون به حالت دائمی درآمده است.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی این گشت به منظور جلوگیری از مخدوش کردن سیما و منظر در محدوده و حریم شهر همدان است، گفت: هرگونه ساخت و سازها در باغ‌های واقع در محدوده و حریم شهر همدان باید با مجوز انجام شود و باغداران برای اقداماتی از قبیل فنس کشی، کرت بندی، تراس بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزئی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه باغی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

 

گلشن اضافه کرد: شهرداری های مناطق مرجع صدور مجوز هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ساخت وساز غیرمجاز مراتب را با شماره ۱۳۷ شهرداری همدان به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید