کد خبر:3733
پ

به گزارش روزانه نیوز سید عباس موسوی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله هوایی اظهار داشت: متأسفانه جنایات جنگی نیروهای نظامی ائتلاف در یمن در پناه سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌الملل ادامه دارد.

 

موسوی از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی در حق یمن شوند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب‌ها و سلاح‌های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده‌اند در این جنایات شریک بوده و باید در قبال این‌گونه حمایتهای خود به جامعه بین‌المللی و مردم یمن پاسخگو باشند.

 

موسوی افزود: این جنایات در حالی ادامه دارد که متأسفانه اخیراً سازمان ملل با فشار سیاسی آمریکا و دلارهای نفتی سعودی نام عربستان سعودی را از فهرست رژیم‌های کودک‌کش خارج کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان از سازمان ملل خواست در تصمیم خود تجدید نظر کند و تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش دهد و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان را به‌کار گیرد./تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید