کد خبر:4445
پ

بیش از 3 هزار نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای سراسر کشور طی بیانیه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه تهیه شد، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

 

به گزارش روزانه نیوز، بیش از 3 هزار نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای سراسر کشور طی بیانیه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه تهیه شد، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

 

بنا بر این گزارش، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى  وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ

اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند.

«آیه 33 سوره توبه»

از پدیده‌های مهمی که از دیرباز در دستور کار کانون‌های معارض با اسلام قرار داشته ایجاد تصویری منفی از اسلام بوده است که امروز با عنوان اسلام هراسی از آن یاد می‌شود. تلاش سیاستمداران غرب رهبری آمریکا برای ایجاد فرهنگ اسلام‌ستیزی به واقعیتی آشکار تبدیل شده و قدرت‌های استکباری با سیاست‌های گوناگون سعی می‌کنند ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را در دنیا توسعه بدهند.

 

به فرموده رهبر مسلمان جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی): «ارتباطات فشرده‌ی آمریکا و عواملش با دولت‌های تازه مستقل آسیای میانه، برای ترساندن آنان از گرایش‌های اسلامی و آنچه آنان نام «بنیادگرایی» بر آن می‌گذارند؛ موضع‌گیری‌های خصمانه‌ی آنان در برابر بیداری اسلامی در همه‌جا با حرکت سیاسی پیروزمندانه‌ی مسلمانان است که در سرتاسر جهان، مجموعاً شواهد انکارناپذیری بر خصومت علنی امریکا و دیگر سلطه‌گران، نسبت به اسلام و بیداری اسلامی و بازیافتن هویت اسلامی از سوی مسلمین جهان است و اسلام‌هراسی در واقع ترجمه‌ هراس و سراسیمگی قدرت‌ها در مقابل اسلام است» به یقین علت مخالفت این‌ها سرعت گسترش و انتشار اسلام در غرب است اسلامی که منادی آزادی بشریت، تکریم انسانیت، تکریم ادیان و ناجی بشریت از سلطه استعمار است.

 

بی‌شک انگیزه اصلی خفقان سیاسی و محدود کردن بیداری اسلامی و دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی است و از مصادیق و نمونه‌های بارز راهبردهای نابخشودنی رژیم صهیونیستی و دولت‌های استکباری آرایش خبری سازمان‌یافته و همه‌جانبه با در دست داشتن رسانه‌هایی غربی بر ضد اسلام و مسلمانان است این رسانه‌ها با استراتژی‌های‌ مختلفی‌ از جمله اهانت به شخصیت پیامبر اسلام و تقدس زدایی از اسلام، گسترش اسلام هراسی و پیوند زدن اسلام، مسلمانان و خشونت اقدام به گزینش و برجسته‌سازی خبرهایی می‌کنند که اهداف آمریکایی – صهیونیستی را تأمین کند و اقدام مجدد شارلی ابدو و حمایت دولتمردان غربی، تقویت چرخه خشونت و اسلام هراسی است.

 

ما فعالان عرصه رسانه‌ای مسلمان ضمن محکومیت چاپ کاریکاتور موهم در نشریه شارلی ابدو از مجموعه‌های رسانه‌ای  درخواست می‌کنیم تا با واکنش‌های رسانه‌ای و پوشش اعتراضات انزجار آمیز ملت‌های اسلامی این  اقدام موهون را به شدت محکوم می‌نمایند چراکه مسلمانان همه با دل و جان متفق و متحدند. در پایان امیدواریم دولت‌های اسلامی همبستگی میان خود را تقویت کنند و از این قدرت حقیقی در برابر تهدید سلطه گران بهره‌مند گردند.

 

ان الارض یرثها عبادى الصالحون

/ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید