کد خبر:2917
پ

به گزارش روزانه نیوز کامران گردان در بازدید اعضای شورای شهر از پروژه‌های زیرساختی حوزه درمان شهر همدان، بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: هدف از این بازدید ایجاد تعامل و درک مسائل و دغدغه‌ها از نزدیک بود تا بتوانیم با هم‌افزایی و بیان معضلات و تدبیر راهکارها، کمک بیشتری به حوزه سلامت داشته باشیم.

وی افزود: اگرچه شورای شهر برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت نمی‌تواند حمایت مالی داشته باشد؛ اما برای ایجاد طرح‌ها و تسهیل امور ساخت‌وساز و حتی درآمد‌زایی پایدار می‌تواند به مجموعه‌های بهداشت و درمان کمک کند و در این راستا از هیچگونه حمایت و همراهی دریغ نخواهیم داشت.

گردان اظهار کرد: بیمارستان اکباتان می‌تواند در مبحث «توریسم سلامت» نیز مورد استفاده قرار گیرد و شرایط خدمت‌رسانی به شهر و استان را ارتقا دهد؛ از این‌رو باید تلاش کنیم این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد، زیرا هرچه پروژه زمان‌بر شود، هزینه‌ها بالاتر رفته و دچار مشکلات عدیده می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه کادر درمان در کنترل بحران کرونا خوش درخشیدند، گفت: تلاش‌های پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان کادر درمان موجب شد در مقیاس کشوری، وضعیت نزدیک به سفید حاصل شود و با اقداماتی که از قبل صورت گرفته از شرایط بهتری نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار شویم.

 نوراله‌زاده: بخش درمان همدان دارای پتانسیل خوبی است

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز ضمن خداقوت به مدافعان سلامت به‌عنوان خط مقدم مقابله با بیماری‌های آنفولانزا و ویروس کرونا و قدردانی از عملکرد حوزه عمرانی درمان، با توجه به اینکه همدان، مرکز غرب کشور محسوب می‌شود؛ گفت: همدان در بخش درمان، دارای پتانسیل خوبی است.

نرگس نوراله‌زاده افزود: با وجود اینکه در شرایط بحران ویروس کرونا، مسافر زیادی نداریم؛ اما به‎منظور مباحث درمانی، شهرها و استان‌های همجوار به همدان مراجعه می‌کنند.

وی معتقد است: از زمانی که بنیاد فرشچیان پای کار آمده است، کیفیت اجرایی ایجاد زیرساخت‌های درمانی بسیار خوب است و شاهد آغاز پروژه‎های درمانی مناسبی در شهر هستیم.

نوراله‌زاده اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های موجود بر این بود که پروژه‌های خوب و اثرگذاری مانند بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان بر روی زمین بماند که با ورود بنیاد فرشچیان در این حوزه، شاهد تحول قابل‌توجهی بودیم و خوشبختانه، دلسوزانه پای کار هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان همچنین گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های اثرگذاری در حوزه درمان در حال ساخت است که در صورت بروز هر مشکلی به طور قطع شورا اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تلاش خواهیم کرد تا روند این پروژه‌ها، تسریع یابد.

نوراله‌زاده پیشنهاد داد: انتظار می‌رود تیمی با کمک شورا و هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی تشکیل شود تا پیش از اتمام این طرح‌ها، بازدیدی از زنجان و پروژه‌های اجرایی شده مشابه مرکز جامع سرطان با مشارکت مردم در سایر استان‌ها، صورت پذیرد که اگر اقداماتی لازم است، اتفاق بیافتد و با مشارکت مردم پروژه اثرگذار این مرکز جامع سرطان به مرحله اجرا برسد.

  ایجاد «کمیته سلامت» در پارلمان‌شهری همدان

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان؛ پیشنهاد ایجاد «کمیته سلامت» در پارلمان‌شهری به منظور سرعت بخشیدن در تصمیم گیری‌ها را اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این مهم با استقبال رئیس و اعضای شورای شهر همدان همراه بود.

فریبرز نیاستی با اشاره به نقش تکنولوژی در پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، اظهار کرد: تکنولوژی محور مهمی در پیشرفت علم پزشکی بوده و سلامت در هر جامعه‌ای علاوه بر علم و تخصص نیازمند زیرساخت است؛ از این‌رو مساعدت مجموعه مدیریت‌شهری در پروژه‌های بهداشت و درمان می‌تواند گام‌های مؤثری در ارتقای سطح ایمنی و سلامت جامعه باشد.

وی با اشاره به نقش مهم شورای شهر و شهرداری در همراهی برای توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های درمانی بیان کرد: نگاه مجموعه مدیریت‌شهری به پروژه‌های عمرانی دانشگاه باید نگاهی فراتر از نگاه معمول به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر باشد، زیرا کمک به روند توسعه و پیشرفت این پروژه‌ها در حقیقت خدمت به سلامت جامعه است.

نیاستی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب استان همدان در موضوع مدیریت کرونا، گفت: خوشبختانه آموزش‌ها و رعایت‌ها در استان همدان در سطح بالایی بوده و درک وضعیت بهداشت در مردم بسیار کمک‌کننده است که ما را در این بحران یاری کرد و از بروز فاجعه در استان جلوگیری شد. البته در صورت کنترل بیشتر سفرها در ابتدای کار و رعایت بیشتر توصیه‌ها، شرایط به مراتب رضایت‌بخش‌تر می‌شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تأکید بر اینکه همواره باید یک گام جلوتر از بحران باشیم، افزود: در بحران کرونا شاهد آن هستیم که حتی پیشرفته‌ترین کشورها مستأصل شده‌اند، اما با وجود اینکه شرایط اغلب کشورها در این بحران مثل هم بود، ما موفق شدیم با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب و مدیریت درست منابع و تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمانی استان، بحران را کنترل کنیم و بر این اساس استان همدان دچار وضعیت بغرنج و خارج از کنترل در موضوع همه‎‌گیری کرونا، نشده است.

نیاستی؛ شرایط مقابله با بیماری آنفلوانزا را زمینه‌ساز آمادگی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا برشمرد و بیان کرد: شیوع آنفلوانزا در فصل پاییز ۹۸ مانوری بزرگ برای سیستم سلامت استان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان افزود: سال گذشته تحت این شرایط، با فعال کردن مراکز بهداشتی موفق شدیم ورودی‌ بیمارستان‌ها را کاهش دهیم و از شیوع بیشتر جلوگیری کنیم و این تمرینی برای مقابله با کرونا در دانشگاه بود. همچنین علاوه بر آن تجهیزات نیز آماده و فعال شده بود که در مواجهه با کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بازدید شورا شهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید