کد خبر:11615
پ
سازمان ملل اعلام کرد: از سال ۲۰۰۰ بیش از ۷۰۰۰ مورد حادثه جوی ثبت شده است.
به گزارش روزانه نیوز، سازمان ملل اعلام کرده است: حوادث شدید جوی طی ۲۰ سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته و خسارات سنگین انسانی و اقتصادی در سراسر جهان به بار آورده است و احتمالا ویرانی های بیشتری به بار خواهد آورد.
کارشناسان اظهار داشتند: طی دهه آینده موج گرما و خشکسالی بیشترین تهدید را خواهد داشت زیرا افزایش دمای هوا به دلیل تولید گازهای حبس کننده گرما، تداوم دارد.
در گزارش سازمان ملل آمده است: چین با ۵۷۷ و ایالات متحده با ۴۶۷ مورد حادثه جوی در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ در رتبه اول و دوم قرار دارند. همچنین هند با ۳۲۱، فیلیپین با ۳۰۴ و اندونزی با ۲۷۸ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.
همچنین از ۱۰ کشور نخست این فهرست، هشت کشور آسیایی هستند.
در سطح جهان ۷۳۴۸ مورد فاجعه بزرگ ثبت شده است که موجب شده ۱.۲۳ میلیون نفر جان خود را از دست بدهند و همچنین زندگی ۴.۲ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار داده است.
خشکسالی، سیل، زلزله، سونامی، آتش سوزی و تغییرات شدید دمایی از جمله حوادثی است که بیشترین خسارت عمده را وارد کرده‌اند.
«مامی میزوتوری» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در کاهش خطر بلایای طبیعی گفت: خبر خوب این است که جان انسانهای بیشتری نجات پیدا کرده اما خبر بد این است که افراد بیشتری تحت تاثیر شرایط اضطراری در حال گسترش جوی قرار دارند.
به گزارش روزنامه گاردین، وی دولت ها را به سرمایه گذاری در سیستم های هشدار سریع و اجرای استراتژی های کاهشِ خطر بلایا دعوت کرد./ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید