کد خبر:13467
پ

شرکت مایکروسافت با همکاری شرکت “اسپیس ایکس” به طور مشترک اقدام به راه اندازی یک برنامه مشترک و رونمایی از یک مرکز داده ماژولار قابل حمل کرده‌اند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از آی ای، مایکروسافت و اسپیس ایکس به طور مشترک طرح موسوم به “Azure Space Initiative” را با مجموعه گسترده‌ای از خدمات جدید آغاز کردند.

طبق اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده در وبلاگ رسمی مایکروسافت، این شرکت برنامه “Azure Space Initiative” را که شامل مجموعه ای از محصولات در بخش اتصال و محاسبات مجاور فضا و ماهواره است، روز سه‌شنبه با همکاری شرکت اسپیس ایکس آغاز کرد.

“Azure Space” یک سرویس منحصر به صنعت فضایی نیست، بلکه به مشتریان شرکت‌های خصوصی و دولتی در بازارهای انرژی، دولتی، کشاورزی و مخابرات نیز سرویس می‌دهد. علاوه بر این، این برنامه می‌تواند به هر مشتری با نیازهای مربوط به دسترسی به اینترنت در نقاط دوردست و کور جهان کمک کند.

رقیب اصلی مایکروسافت در این حوزه یعنی شرکت “AWS” استراتژی خود را برای صنعت فضایی با یک واحد فضایی به نام “Aerospace and Satellite Solutions” در ژوئن سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. این شرکت علاوه بر یک فعالیت ماهواره‌ای، یک سرویس اتصال ماهواره‌ای به نام “AWS Ground Station” را تحت “پروژه کوئیپر” راه اندازی کرد که با پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس و دیگر ارائه دهندگان اینترنت ماهواره‌ای رقابت می‌کند.

مایکروسافت ادعا می‌کند که به تبدیل شدن به یک ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای علاقه‌مند نیست، اما در عوض از طریق همکاری با شرکت‌های ماهواره‌ای با برنامه “Azure Space” در این مسیر حرکت خواهد کرد.

 

مایکروسافت بر همکاری خود با “ایلان ماسک” بنیانگذار و رئیس اسپیس ایکس به عنوان شریک برنامه “Azure Space” تأکید و اعلام کرد که این دو شرکت در تلاش هستند تا اتصال اینترنتی ماهواره‌ای را از طریق “آژور” فراهم کنند.

این دو ابرقدرت فناوری، خدمات اینترنتی را از طریق پهنای باند ماهواره‌ای پروژه ماهواره‌های اینترنتی استارلینک در دیتا سنتر ماژولار آژور ارائه خواهند داد.

اسپیس ایکس به تازگی ۶۰ ماهواره استارلینک دیگر را که در مدار زیرین زمین مستقر کرد و تعداد این ماهواره‌ها را در فضا به ۷۰۰ عدد رساند تا برای ارائه سرویس باند پهن ماهواره‌ای خود آماده شود.

هدف از این مشارکت، ارائه گزینه‌ای قوی برای مشتریان جهت راه اندازی مرکز داده آژور در مکان‌های دوردست است. این دیتا سنتر ماژولار می‌تواند با یا بدون اتصال کار کند و در واقع یک مرکز داده خودگردان است.

“مایکروسافت اَژور” یک پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت است. مایکروسافت اَژور این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های مختلفی ایجاد کرده و به توسعه دهندگان امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خود را در محیط فناوری اطلاعات موجود می‌دهد.

شرکت های اسپیس ایکس و مایکروسافت همچنین قصد دارند ارتباطاتی بین استارلینک و شبکه جهانی مایکروسافت -از جمله دستگاه های رایانش ابری پیشرفته- برقرار کنند و هدف آنها ادغام ظرفیت های شبکه “آژور” با ایستگاه‌های زمینی اسپیس ایکس است و این امکان را به مشتریان می دهد تا به طیف گسترده‌ای از خدمات مایکروسافت از جمله فناوری یادگیری ماشین دسترسی داشته باشند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید