کد خبر:13925
پ

پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و مجموعه مختارنامه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مراسم تشییع و تدفین پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون که شامگاه پنجشنبه (اول آبان) بعد از تحمل دوره‌ای بیماری، صبح امروز (شنبه، سوم آبان) با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما از محمود فلاح به عنوان تهیه کننده ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود.

وی افزود: یاد او همواره گرامی است؛ آن هم با آثار بزرگی که از خود بر جای گذاشت. بی تردید او بر سر خوان اهل بیت (ع) به خاطر ساخت مختارنامه روزی می‌خورد و جاودان خواهد ماند.

در ادامه پسر آن مرحوم گفت: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی ام دیدم. برای تمام کارمندان بهترین رئیس و بزرگترین مردی بود که دیدم و فکر نکنم دیگر چنین مردی به دنیا بیاید. در چند روز پایانی عمر، ما به بهبودشان امید داشتیم؛ اما در نهایت پدر ایست قلبی کرد و بر اثر آب آوردن ریه و مشکل تنفسی قلبی درگذشت. پدر من سر مختارنامه دو بار سکته کرد؛ شاهد بودم که چقدر جانش را سر مختارنامه گذاشت و من بسیار دوستش داشتم.

عزیز آزادی از همکارانش نیز در مورد او گفت: من و او از سال ۵۰ در گروه رپرتاژ و فنی صدا و سیما با هم بودیم؛ او در اوج انقلاب یکی از خدمتگزاران و مسئولان کانال انقلاب بود. وی از مدیران متخصص بود، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب امثال محمود فلاح توانستند سازمان (صداوسیما) را اداره کنند.

محمود فلاح تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال هایی چون مختارنامه، تفنگ سرپر و… و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. محمود فلاح در بخش های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.
تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد. خاکسپاری مرحوم فلاح با توجه به شرایط ویژه کرونایی و به منظور رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری، فقط با حضور خانواده و بستگان درجه یک آن مرحوم برگزار شد.

تهیه کنندگی سریال های مختارنامه، خوش رکاب، تفنگ سرپر، خوش غیرت، وارث، بوی خوش زندگی، زیر چتر خورشید، آخرین انفجار، کلانتر و … را به عهده داشت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید