کد خبر:19966
پ

اعزام بانوان تکواندوکار به رقابت های برون مرزی طی چهار سال اخیر خیلی کم بوده است،  اعزام های ما نسبت به سایر کشورها یک به ۱۰ است

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از مهرو کمرانی، درباره شرایط اردوی تیم ملی تکواندوی بانوان که خود را آماده حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک می کنند، اظهار کرد: دو هفته است که اردو را آغاز کرده ایم و بچه ها تمرینات خود را با انگیزه و تلاش بالا ادامه می دهند.رقابت های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا قرار بود اردیبهشت ماه در چین برگزار شود اما اعلام شد از ۶ تا ۸ فروردین به میزبانی اردن برگزار خواهد شد. تمرینات خود را با جدیت پیگیری می کنیم تا برای کسب دو سهمیه المپیک در این مسابقات به میدان برویم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ایران، درباره زمان اعلام نام دو نماینده ایران در این مسابقات، گفت: اواخر بهمن اسامی دو ورزشکار اعزامی را اعلام می کنیم. تمام سعی ما این است بهترین ها را عازم این مسابقات کنیم و از پتانسیلی که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. در اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم دو نماینده به رقابت های کسب سهمیه اعزام می کنیم و قطعا هر نفری که آماده تر باشد عازم مسابقات کسب سهمیه خواهد شد.

کمرانی با تاکید بر اینکه کار بسیار سختی را در این رقابت ها پیش رو داریم، گفت: اعزام های تیم ملی تکواندوی بانوان طی چهار سال گذشته خیلی کم بوده و نسبت به سایر کشورها یک به ده بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد نفرات جدیدی نیز به اردو اضافه شوند، خاطرنشان کرد: بهترین های ما به اردو دعوت شده اند اما سعی می کنیم نفرات دیگری را نیز به اردو دعوت کنیم. نفراتی که قبلا در اردوهای تیم ملی بوده اند، در میادین مختلف جواب داده اند و کارنامه خوبی دارند به اردو اضافه خواهند شد تا از همه پتانسیل تکواندوی بانوان برای موفقیت در مسابقات اردن استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان افزود: سن و تجربه بچه های ما خیلی کم است و باید میادین بیشتری ببینند. تکواندوی بانوان ایران ۱۵ سال از مردان عقب است، آن ها خیلی حرفه ای ورزش را دنبال می کنند، ۷ یا ۸ سال است که به تکواندوی بانوان توجه می شود. امیدوارم دختران ما پس از ازدواج هم ورزش حرفه ای را دنبال کنند، ما هم قطعا در تیم ملی شرایط نفرات متاهل را بیشتر درک خواهیم کرد.

وی افزود: نفرات ما در رده جوانان اکثرا وقتی ازدواج می کنند و زش حرفه ای را کنار می گذارند و ترجیح می دهند دیگر ورزش نکنند. این موضوع به یکی از مشکلات اصلی ما تبدیل شده است و مجبوریم از رده نوجوانان که کم تجربه هستند را به رده بزرگسالان بیاوریم. ما نفرات خیلی خوبی داشتیم که ازدواج کردند و تکواندو را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد: زمان ما اصلا از اعزام خارجی و پول و این حرف ها خبری نبود.من در رشته های دیگر مثل سنگنوردی، بسکتبال، دو و میدانی هم بوده ام و از وضعیت رشته های دیگر خبر دارم، واقعا شرایط تکواندو خیلی بهتر از آنهاست و توجه به تکواندو قابل قیاس با آن ها نیست.

کمرانی در پایان گفت: از همه مردم عزیزمان می خواهم تیم ملی تکواندوی بانوان را دعا کنند تا به موفقیت برسیم. با توجه به شیوع کرونا و همچنین تجربه کم حضور در مسابقات خارجی امیدوارم بتوانیم به هدفمان برسیم و دو سهمیه المپیک را بدست بیاوریم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید