کد خبر:5681
پ

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۹ در رشته های مختلف علوم ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجه اعلام شد و نفرات برتر این ماراتن علمی رازها و تجربیات خود را با خبرنگاران ایرنا در استانها به اشتراک گذاشته اند.

به گزارش روزانه نیوز ،کنکور بزرگ‌ترین ماراتن ورود به دانشگاه‌های کشور امسال با تمامی چالش های کرونایی برگزار شد و آنرا به رزمایش و آزمونی برای ادامه روال عادی زندگی در شرایط کرونایی تبدیل کرد.

اما این رقابت این‌بار متفاوت از دیگر دوره های قبل برای داوطلبان و والدین آنها با استرس و دغدغه همراه بود، گویی که راز سختی این غول خفته همچنان باقیست و با وجود کرونا پیچیده تر هم شد؛ بعد از اینکه امسال برای چندین بار به تعویق افتاد در نهایت ۲۹ مرداد تا اول شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مسئولان نیز با اندیشیدن تمهیدات بهداشتی و با همکاری خانواده ها و داوطلبان تجربه بزرگترین رویداد تجمعی بعد از شیوع کرونا را به بهترین شکل ممکن ثبت کردند و این ماراتن علمی با رقابت یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب حاضر و غایب در کنکور سراسری برگزار شد و شب گذشته اسامی یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته اعلام و پایانی بر اضطراب و دل نگرانی های والدین بود.

از میان ۳۰ نفر اول رشته های تجربی، ریاضی و انسانی در کنکور سراسری امسال، تعداد ۲۵ نفر پسر و ۵ نفر دختر هستند و برترین های کنکور هنر نیز در اختیار دختران و همچنین در گروه زبان نیز برتری با پسران است.

تنوع شهرهای نفرات برتر هم از ویژگی های کنکور ۹۹ است. از میان ۴۰  نفر برتر تعداد ۱۱ نفر از تهران و ۳ نفر از اصفهان، ۲ نفر از ارومیه، ۲ نفر از گرگان، ۲ نفر از لاهیجان، ۲ نفر مشهد در میان برترین ها بوده اند.

همچنین شهرهای اردبیل، آمل، بابل، تبریز، خمینی شهر، دلیجان، دماوند، زابل، ساری، سبزوار، شمیرانات، شهرضا، شیراز، فردوس، قائنات، قزوین، کرج و یزد هر کدام یک نفر در میان برترین های کنکور ۹۹ داشته اند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید