کد خبر:2621
پ

به گزارش روزانه نیوز  با توجه به نیاز مردم مبنی بر استفاده از  ماسک و  دستکش به‌منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، متأسفانه با گذشت ٢ ماه از این بحران، هنوز مردم درگیر تهیه این اقلام از داروخانه ها هستند؛ از این‌رو ضرورت دارد وزارت بهداشت به عنوان متولی امر، مشکل را بررسی کند تا بُعد روانی این مهم هر چه سریع‌تر برطرف شود.

با توجه به اینکه بخشی از تصمیمات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به عنوان نسخه واحد در سطح کشوری، اخذ و اجرایی می‌شود؛ از این‌رو می‌طلبد بخشی از این تصمیمات به استان‌ها واگذار شود تا بتوان با توجه به شرایط خاص هر استان، تصمیمات متناسب با آن منطقه، اتخاذ داشت.

متأسفانه  بیمارستان‌های نیمه‌کاره زیادی در سطح کشور وجود دارد و شهر همدان پیش از شیوع  ویروس کرونا، با کمبود تخت ICU مواجه بوده و متأسفانه هم‌اکنون هم با مشکل مواجه است.

ضرورت دارد در راستای تکمیل  بیمارستان اکباتان همدان که پس از چندین سال هنوز تکمیل نشده، اعتبارات لازم از محل اعتبارات تخصیص یافته تزریق و اقدام عاجل صورت پذیرد تا چند ماه آینده که به احتمال زیاد در فصل پاییز نیز با مشکل اوج بحران ویروس آنفولانزا مواجه خواهیم بود، بتوانیم بحران را کنترل کنیم.

معتقدیم برای مواجهه با این بحران تنها نباید از مجموعه  دولت انتظار داشته باشیم، بلکه کاهش و کنترل این بحران،  عزم_همگانی را می‌طلبد؛ هرچند انتظار داریم تصمیمات اتخاذ شده جو نامناسب روانی ایجاد نکند تا آرامش مردم از بین برود.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالات حمید بادامی‌نجات، نماینده استان همدان:

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالات حمید بادامی‌نجات، نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها:

به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور، ۱.۷ نفر،  تخت بیمارستانی داریم و تمامی مشکلات موجود در خصوص کمبود تخت را قبول داریم؛ بر این اساس دولت، ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل بیمارستان‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اختصاص داده است که این مهم حتما اجرایی خواهد شد.

با پیشنهاد شما مبنی بر واگذاری بخشی از تصمیمات کشور به استان‌ها متناسب با شرایط هر منطقه برای مبارزه با ویروس کرونا، موافق هستیم و باید اختیارات استان‌ها افزایش یابد؛ اما دولت و وزارت کشور هم در این زمینه، دارای مسئولیت‌ است.

هم‌اکنون با افزایش تولید ماسک و دستکش، مواجه هستیم که تقریباً به اندازه مصرف کشور است؛ از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها نیز درخواست مجوز صادرات این اقلام را داشته‌اند که اجازه آن را ندادیم. همچنین تأکید می‌شود که مصرف هم بالاتر از نیاز است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید