کد خبر:3841
پ

به گزارش «روزانه نیوز» در سال ۱۳۹۸ رئیس جمهور به مناسبت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، به وزیر ارتباطات دستور داد تا به مدت یکسال اینترنت رایگان به خبرنگاران اهدا شود.
وزیر ارتباطات نیز پس از مدتی با اعلام خبر اهدای ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدت یکسال به خبرنگاران، دستور حسن روحانی را اجرایی کرد.
در سال گذشته نیز محدودیت‌های این طرح مانند الزام به اینکه سیم‌کارت باید به نام شخص خبرنگار باشد، مشکلاتی را برای اصحاب رسانه بوجود آورد.
در سال ۱۳۹۹ نیز با تکرار همان هدیه، قرار بود بار دیگر خبرنگاران بتوانند ازین تسهیلات استفاده کنند اما در اقدامی عجیب، این هدیه صرفا روی اپراتور رایتل عرضه شده است.
این در حالی است که مشاهدات و آمارها، نشان می‌دهد تعداد خبرنگارانی که کاربر اپراتور رایتل هستند، بسیار کمتر از همراه اول و ایرانسل است.
نکته جالب توجه دیگر آنکه دولت و وزارت ارتباطات، براساس آمار سال گذشته و دسترسی به سامانه جامع رسانه‌ای وزارت ارشاد، آمار دقیق مصرف‌کنندگان اپراتورهای مختلف را در دسترس دارد و می‌توانست به شیوه بهتر و مفیدتری، این تسهیلات را ارائه نماید‌.
در شرایط بهره‌مندی ازین طرح، آمده است که خبرنگاران باید دارای سیم کارت رایتل باشند وگرنه با ثبت‌نام در این اپراتور، بطور رایگان سیم‌کارت رایتل را دریافت کنند و اینترنت را بر روی آن فعال نمایند.
طبیعی است که این اتفاق مستلزم داشتن یک گوشی تلفن‌ همراه جدید یا چندسیم کارته است که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.
در پایان پیشنهاد می‌گردد این هدیه مانند سال گذشته، بر روی سیم‌کارت‌های مختلف خبرنگاران فعال شود تا همه زحمتکشان عرصه رسانه، بتوانند ازین تسهیلات در راه خبررسانی به‌موقع استفاده نمایند در غیر اینصورت، خواهشمندیم از نام هدیه روز خبرنگار، سوءاستفاده نکنید؛ خبرنگاران مدت‌هاست که به کم‌لطفی‌ها و کاستی‌ها و عدم‌حمایت‌ها عادت کرده‌اند.
قرار نیست اقدامات شما به نام خبرنگاران و به کام اپراتور رایتل برای عرضه بیشتر سیم‌کارت‌هایش در بازار رقابتی سرویس‌دهندگان تلفن همراه باشد.
اشکان یوسفی – مدیرمسئول

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید