کد خبر:15635
پ

کارشناس بازار سرمایه گفت:در صورت تعطیلی یک هفته ای تهران به علت شیوع کرونا نمی توان انتظار داشت که شاخص بازار بورس با رشد شارپی مواجه مواجه شود.

به گزارش “روزانه نیوز” محدجواد شیخ کارشناس بازار سرمایه  در رابطه با تاثیر نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا بر روند کلی بازار سرمایه اظهار کرد:بازار سرمایه کشور ما به بازار‌های کشورهای دیگر متصل نیست و از آنها تاثیر نمی گیرد، اما در هفته های گذشته جو روانی انتخابات آمریکا روی بازار سرمایه اثر مفنی گذاشته است.

او بیان کرد:به علت آنکه نقشه‌های راهبردی و سیاست دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در مقابل ایران تفاوت چندانی با هم ندارد پس نمی‌توان گفت که نتیجه این انتخابات می‌تواند اثر چندانی بر اقتصاد کشور یا بازار سرمایه داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که اگر بایدن برنده انتخابات شود به دلیل اینکه در سخنرانی هایش از بازگشت به برجام صحبت کرده بود ممکن است وضع اقتصادی کشور کمی بهتر شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:اگر بایدن رای بیاورد می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز و طلا کاهش یابد و صنایع فعال در بازار سرمایه اعم از فولاد، مس، پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها رشد کنند.

اگر ترامپ رای بیاورد نرخ ارز تغییر چندانی نخواهد کرد

شیخ تاکید کرد:اگر ترامپ رای بیاورد نرخ ارز تغییر چندانی نخواهد کرد زیرا قیمت دلار در طول ماه های گذشته رشد زیادی کرده است.

او در رابطه با تاثیر شایعات مبنی بر تعطیلی یک هفته ای  تهران به علت شیوع کرونا روی بازار سرمایه ،گفت : به نظر نمی آید که شرکت های تولیدی به علت سود آوری و مبادلاتی که دارند، تعطیل شوند در نتیجه اگر تهران هم  تعطیل شود تاثیر چندانی روی سهام شرکت های حاضر در بازار سرمایه نمی گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:در صورت تعطیلی یک هفته ای تهران به علت شیوع کرونا نمی توان انتظار داشت که بازار سرمایه رشد شارپی داشته باشد،زیرا طی چند ماه گذشته  بازده  بازار منفی بوده و همین موضوع باعث شده تا  مردم اعتمادشان را نسبت به بورس از دست بدهند.

او گفت:نمی توان انتظار داشت که مردم مانند اسفند سال گذشته در بورس سرمایه گذاری کنند، مگر آنکه روند بازار طی یک یا دو هفته آینده مثبت باشد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید