کد خبر:15954
پ

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از پیروزی بایدن و برداشته شدن تحریم‌های بانکی امکان ارتقا سهام‌های بانکی امکان ارتقاء ارزش سهام های بانکی و خودرویی به علت کاهش نرخ ارز وجو دارد.

به گزارش روزانه نیوز محمد میرزایی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با علت اُفت امروز بازار سرمایه تصریح کرد: بحث منفی بودن شاخص کل و هم طی چند وقت گذشته و امروز یک امر ادامه دار بوده فارغ از اینکه یک عده از  اشخاص حقیقی و حقوقی بر شعله ور شدن آن می دمند اما عامل اصلی که سبب منفی شدن این روزهای بازار سرمایه شده چشم انداز های سیاسی بین سهامداران خرد است.

او افزود: با توجه به اینکه پیروزی بایدن در امر انتخابات آمریکا تا حدودی قطعی شده بر اساس یکسری از تحلیل ها و گفته ها از جانب سیاستمداران ممکن است، بعد از آنکه بایدن انتخاب شود به برجام باز‌گردد یا یکسری از تحریم ها را بر دارد همین مسئله سبب شده تا قیمت ارز و طلا تا حدودی با کاهش مواجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: علت اینکه امروز صف‌های فروش بیش از خرید بود بدین خاطر است که سهامداران خرد متاسفانه بر این باور هستند که با سقوط نرخ دلار، ارزش سهام‌ها هم کاهش می‌یابند که از لحاظ کارشناسی اگر بخواهیم این امر را بررسی کنیم قطع به یقین رفتار‌های هیجانی سبب آسیب رساندن به بدنه بازار می‌شود.
میرزایی در پاسخ به این سوال که علت آنکه صف خرید امروز در سهام‌های خودرویی و بانکی بیش از سایر سهام‌ها بود، تصریح کرد: بر اساس تحلیلی که کارشناسان انجام دادند بعد از پیروزی بایدن و برداشته شدن تحریم‌های بانکی امکان ارتقا سهام‌های بانکی افزایش می‌یابد، همچنین درباره سهام‌های خودرویی باید گفت به علت آنکه بیشتر قطعات آن وارداتی است، با کاهش نرخ ارز هزینه‌ها کاهش و حاشیه سود افزایش می‌یابد.

او درباره بازگشت مجدد حجم نقدینگی به بازار سرمایه، اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که طی چند مدت اخیر در بازار سرمایه رخ داد تا حدودی اعتماد مردم کاهش یافت البته این امر بدین معنا نیست که دیگر بازار سهام رشد نخواهد کرد بلکه سهامداران با رشد کمتری به نسبت قبل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید