کد خبر:12423
پ

رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه مجلس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعطیلات پایان هفته به کیش سفر کرده و بدون حضور خبرنگاران دیدارهایی با مسئولان جزیره کیش داشته اند .

به گزارش “روزانه نیوز” به نقل از “پایگاه خبری اندیشه کیش “ در حالی که دلار ۳۲۰۰۰ هزار تومانی ، مشکلات گمرکی و مالیات ، دور شدن از روح قوانین مناطق آزاد به واسطه صدور بخشنامه ها و دستور العمل های خلاف این قانون و ده ها معضل و مشکل دیگر گریبان فعالان اقتصادی مناطق آزاد و به خصوص جزیره کیش را گرفته است ، نمایندگان بدون حضور رسانه ها و آگاهی یافتن از این مشکلات به جزیره آمده اند و این در حالی است که به زودی باید شاهد تصمیم گیری و مصوبات مجلس پیرامون مناطق آزاد باشیم.

باید سوال کرد که این سفرها کاری بوده اند و یا تفریح در تعطیلات پایان هفته….

گوشه ای از سخنان این نمایندگان را به نقل از سایت سازمان منطقه آزاد کیش مرور می کنیم :

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم جلفا و مرند گفت : بنظر می رسد ظرفیت های اطلاع رسانی و امکانات تبلیغاتی در این مناطق باید افزایش یابد تا مردم، مسئولان تراز اول و نمایندگان مردم در مجلس در جریان دقیق‌تر توفیقات و فعالیت های اقتصادی و گردشگری این مناطق قرار گیرند.

این نماینده مجلس، درباره اشغال ۹۰ درصدی هتل های کیش و تردد شماری زیادی از گردشگران داخل و خارج به این منطقه گفت: در شرایط بحرانی که صنعت گردشگری دنیا تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا است؛ فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های این منطقه فراهم است. بنابراین بهتر است مسئولان این اقدامات و سایر محورهای مهم را اطلاع رسانی کرده و نشان دهند جزیره کیش جایگزین حجم زیادی از سفرهای خارجی شده است.

وی در ادامه با اظهار خشنودی از رشد واحدهای تولیدی در این جزیره زیبا گفت: فعالیت های تولیدی و صنعتی جزیره کیش باید تنها با محوریت صنایع پاک و جلوگیری از ورود صنایع آلاینده، ادامه یابد.

وی در خصوص اصلاحیه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور گفت: در اصلاحیه، هدف برداشتن معافیت های مالیاتی نیست. اعتقاد و باور ما بر این هست که مالیات ارزش افزوده به سازمان های مناطق آزاد تعلق دارد.

نماینده مردم جلفا و مرند خاطر نشان کرد: جزیره کیش بر اساس قوانین بالا دستی جزئی از خاک و تابع کشور ایران هست و نمی تواند حاکمیت خود را واگذار کند.این منطقه از قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تبعیت می کند.

نمایندگان مجلس در این سفر از اماکن تفریحی مانند شهر تاریخی حریره ، کاریز ، خانه بومیان و… دیدن کردند. بازدید از برج نوآوری ، شرکت همانند ساز بافت و کیش مدیفارم  و دیدار با امام جمعه جزیره کیش و سرمایه گذاران از دیگر برنامه های این سفر بوده است که بدون حضور خبرنگاران انجام شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید