کد خبر:4670
پ

به گزارش «روزانه نیوز»؛ ثروتمندترین‌های آمریکا در یک دهه گذشته طی دوره توسعه اقتصادی آمریکا که به‌نفع اکثر شهروندان این کشور بوده است، بیشترین درآمد را داشتند.

اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد درآمد 5 درصد از خانواده‌های آمریکایی که از نظر مالی در سطح بالایی قرار دارند و سال گذشته به‌طور متوسط 451122 دلار به دست آورده‌اند، 28 درصد از 2009 افزایش یافته است.

این افزایش درآمد که به گسترش نابرابری به بالاترین حد طی دهه‌ها کمک کرده است، در مقابل 11 درصد افزایش درآمد 20 درصد دیگر از خانواده‌های آمریکایی قرار دارد که در پایین‌ترین سطح جامعه هستند و درآمد آن‌ها از 13800 دلار در یک دهه گذشته تنها تا 15290 دلار افزایش یافته است. درآمد خانواده‌های طبقه متوسط جامعه که سال گذشته بین 40600 و 111100 عایدی داشتند، بین 16 تا 18 درصد افزایش یافته است.

این گزارش بر این نکته تأکید می‌کند که فقر در آمریکا حتی در دوره توسعه اقتصادی هم همه‌گیر بوده است. با وجود افزایش درآمدها، هزینه‌های زندگی هم افزایش یافته و قیمت‌ها برای مصرف‌کننده 20 درصد از 2009 بالا رفته است.

آخرین ارقام اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد ثروت آمریکایی‌های کم‌درآمد قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا رو به افزایش بوده است. 20 درصد طبقه فقیر آمریکا 9 درصد در 2019 نسبت به سال قبل از آن افزایش درآمد داشتند ولی متوسط درآمد آنها هنوز هم کمتر از نیمی از خانواده‌های طبقه متوسط بود.

آمار رسمی نشان می‌دهد آمریکایی‌هایی که درآمد بالایی دارند بیشتر این افزایش درآمد را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع/ خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید