کد خبر:7132
پ

 

به گزارش روزانه نیوز، دومین جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی به نام “استارپوزال(استارتاپ + پروپوزال) به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با هدف تبدیل پروپوزال‌ها و تحقیقات دانشجویی انجام شده در دانشگاه‌های سطح کشور به پروژه‌های دارای قابلیت تجاری سازی و اتصال مجدد حلقه جدا ماده صنعت به دانشگاه برگزار می‌شود.

تعریف و هدایت پروپوزال‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری دانشجویان سراسر کشور با رویکرد رفع نیازهای داخل، تجاری سازی و شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان هدف این رویداد فناورانه و مخاطبان آن مدیران و راهبران شرکت‌ها و سازمان‌ها، دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی، صاحبان ایده، سرمایه گذاران در حوزه کارآفرینی و اساتید دانشگاه‌ها و صنعتگران است.

رویداد استارپوزال شامل ۸ مرحله است که از اعلام فراخوان و ثبت نام و شرکت در همایش‌های انگیزشی-کارآفرینی جشنواره آغاز می‌شود و تا “ارسال آثار و پروپوزال”، “برگزاری رویداد کافه نوآوری”، “استارتاک-استارت نما”، “داوری اولیه طرح‌های ارسال شده”، “داوری مرحله دوم به صورت حضوری” و “اختتامیه؛ داوری مرحله سوم” ادامه می‌یابد.

رویداد کافه نوآوری دورهمی صمیمانه کارآفرینان، مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است که با هدف شبکه سازی، انتقال تجربه، جذب حمایت مالی و معنوی برای تجاری سازی طرح‌ها است.

مرحله استارتاک نیز شامل سخنرانی کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای در فضای باز دانشگاه با حضور مخاطبان به همراه پرسش و پاسخ است که طی آن ارتباط دو طرفه میان کارآفرینان و صاحبان ایده برقرار می‌شود.

در اختتامیه این رویداد نیز داوری مرحله سوم صورت خواهد گرفت. این داوری با تمرکز بر جذب سرمایه و شناخت بازار به صورت ارائه‌های ۷ دقیقه‌ای و ارائه تیم‌های برگزیده و در حضور تمامی مخاطبان جشنواره انجام و طرح‌های برتر انتخاب خواهد شد.

توضیح شفاف طرح و مدل کسب و کار، پیامد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی طرح، نحوه سنجش میزان اثرگذاری، میزان خلاقیت و نوآوری طرح، گشایش بازار جدید، نزدیک بودن به بازار و سودآوری و دانش فنی از جمله شاخص‌های مورد ارزیابی در رویداد استارپوزال است.

بر اساس برنامه زمان بندی شده بررسی اولیه آثار تا ۲۵ مهر ماه سال جاری، رویداد استارت تاک آبان ماه و اختتامیه آن در آذرماه سال جاری تعیین شده است./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید