کد خبر:7390
پ

 

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از انگجت، به نظر می‌رسد باید در انتظارات خود از اولین پرواز مرتفع موشک “استارشیپ”(Starship) متعلق به شرکت “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) تجدید نظر کنیم.

“ایلان ماسک” بنیانگذار و رئیس این شرکت به تازگی اعلام کرده است که پرواز بعدی نمونه اولیه استارشیپ موسوم به “SN۸” به جای پرواز تا ارتفاع ۱۸ کیلومتری که قبلاً وعده داده بود، تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری انجام خواهد شد.

مشخص نیست که چه چیزی باعث این کاهش انتظارات شده است، اما “ماسک” اضافه کرد که هفته آینده دماغه و باله‌های بالایی این موشک نصب خواهد شد تا برای اولین پرواز با آنها آماده شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه باله‌های پایینی از قبل آماده شده‌اند، پیشرفت فعلی را در نمونه اولیه استارشیپ خوب دانست و وعده داد که نمونه اولیه بعدی استارشیپ به نام “SN۹” در ماه اکتبر آماده می‌شود.

البته اگر این بازه زمانی باز هم به تعویق افتاد نباید تعجب کرد، چرا که “ماسک” ۱۳ سپتامبر گفته بود که انتظار دارد “SN۸” تا یک هفته دیگر آماده باشد و اکنون هنوز این اتفاق نیفتاده است.

اگرچه پرواز استارشیپ در ارتفاع ۵۰ هزار پایی(۱۵ کیلومتر) خیلی بلند پروازانه نخواهد بود، اما هدف “اسپیس‌ایکس” تغییر نکرده است. این شرکت می‌خواهد نشان دهد که استارشیپ می‌تواند قدم فراتر از پروازهای کوتاه و کم ارتفاع بگذارد.

اگر این آزمایش در ارتفاع بالا موفقیت آمیز باشد، “اسپیس‌ایکس” به تهیه یک موشک کاملا عملیاتی بسیار نزدیک خواهد شد. این شرکت آینده خود را بر روی استارشیپ قمار کرده و امیدوار است که این موشک، گردشگری فضایی و سفرهای بین سیاره‌ای را ممکن کند./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید