کد خبر:7552
پ

مدیریت باشگاه استقلال با پیش کشیدن داستان بازگشت مرد ایتالیایی به راس کادر فنی این تیم، داستانی تخیلی را به نگارش درآوردند که پایان آن جز حاشیه چیزی برای استقلال نداشت.

به گزارش روزانه نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست ۲ بر یک برابر پاختاکور ازبکستان از گردونه رقابت‌ها حذف شد. باخت استقلال به نماینده فوتبال ازبکستان در حالی رقم خورد که از یک ماه گذشته علامت سوال‌هایی در زمینه عملکرد مدیریت این باشگاه پیش روی هواداران قرار گرفته است و اکنون زمان آن است که پاسخ مناسبی به این دغدغه‌های ذهنی داده شود.

این حاشیه‌ها در حالی بود که پیش از حذف استقلال از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، بسیاری از پیشکسوتان و هواداران این تیم در برابر تصمیمات خلق‌الساعه مدیریت باشگاه سکوت پیشه کردند تا شاید این تیم بتواند نتایج آبرومندانه‌ای در آسیا کسب کند اما این سکوت درمان درد چند ماهه استقلال نبود بلکه فرصت‌طلبان با استفاده از این شرایط نه تنها گامی در جهت بهبود تیم بر نداشتند بلکه با درگیر کردن طرفداران به ماجرای بازگشت «آندره‌آ استراماچونی» زمینه را برای حاشیه بیشتری تیم ایجاد کردند.

داستان بازگشت مرد ایتالیایی استقلال از دید بسیاری از کارشناسان و بزرگان فوتبال یک تخیل بود زیرا با استناد به سخنان وزیر ورزش، معاونان او  و مدیران فدراسیون فوتبال، وی تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به استقلال را ندارد و سرمربی سابق اینترمیلان نیز تخیلی بودن این داستان را در نهایت برملا کرد. حال با این شرایط نوبت آن است که مدیریت باشگاه پاسخ دهد واقعیت داستان مرد ایتالیایی مورد نظر آنان چه بود آیا بازگشت استراماچونی واقعیت داشت یا عملیات فریب برای دور کردن هواداران از کادرفنی بود که توانست در کمتر از ۱۰ روز ۲ تیم قدرتمند سپاهان و پرسپولیس را شکست دهد و به فینال جام حذفی رسید؟

مدیر باشگاه استقلال که در شب حساس‌ترین بازی فصل تیم (دربی) با سفر به ایتالیا حیرت کارشناسان فوتبال را برانگیخته بود پس از بازگشت از این سفر پیروزمندانه به کادر فنی تاخت و اعلام کرد با این بازیکنان و شاکله تیمی، استقلال توانایی قهرمانی در لیگ‌ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان دارد. البته او هیچگاه اعلام نکرد چگونه تیمی که در طناب کشی‌ سرمربی و مدیرعامل دچار حاشیه شده می تواند عنوان قهرمانی را کسب کند؟

البته مدیرعامل استقلال در برنامه ورزش و مردم کدهایی به هواداران داد که نشان از یک خصومت شخصی داشت خصومتی که ریشه در پیام های تبریک و تسلیت دارد. او به صورت غیر مستقیم اعلام کرد اختلاف مجیدی و مدیرعامل باشگاه فنی نیست بلکه ریشه در پیام‌ها تبریک و تسلیت دارد. حال با توجه به اعتراف این مدیر ورزشی، آیا او حاضر است پس از حذف استقلال از لیگ قهرمانان بیان کند که در مدیریت منافع جمعی در اولویت قرار دارد یا منافع فردی؟ البته سعادتمند در آن برنامه از هیچ مدیری سخن به میان نیاورد که به خاطر یک پیام شخصی سرمربی تیم را در آستانه دیدار فینال جام حذفی با حاشیه روبرو کند.

داستان «الکساندر نوری» دیگر بازی نادرست مدیریت باشگاه با هواداران بود. با وجود آنکه سعادتمند به عنوان نماینده وزارت ورزش از پایبندی این وزارتخانه و فدراسیون به قانون منع به کارگیری مربی و بازیکن خارجی مطمئن بود ۲ هفته تمام انرژی باشگاه را صرف بازگشت استراماچونی کرد و در پایان طبق گفته مربی ایتالیایی مشخص شد او هیچ پیشنهادی نداشته است.

رمان تخیلی بازگشت استراماچونی به استقلال به صفحه پایانی رسید و نکته آن نیز موج سواری مدیران بر روی هیجان هواداران بود. مدیرانی که برای رمان جدید خود تیتری به نام الکس نوری انتخاب کردند و قرار است این سرمربی ایرانی – آلمانی سکان هدایت تیم را بر عهده بگیرد. سناریوی این رمان در حالی می‌رود که به نقطه پایانی برسد که مدیران استقلال تا کنون اعلام نکردند اگر قرار بر استخدام یک مربی با ریشه و تبار ایرانی (الکس نوری) بود چرا مذاکره با استراماچونی در میانه راه از سوی مدیران مطرح شد؟ چرا زمانی که شیرازه کادرفنی استقلال از هم پاشیده شد مدیران این تیم الکساندر نوری را به ایران نیاورده تا در مسابقات لیگ قهرمانان عصای دست استقلال باشد؟

سعادتمند و تیم مدیریتی او به خوبی می‌داند استقلال با وضعیت کنونی هیچ شانسی برای موفقیت در فصل بعد نیز نخواهد داشت و ماندش در تیم ممکن است به مانند چند ماه گذشته همراه با حاشیه باشد. سعادتمند برای تغییر راهبرد مدیریت خود نیاز به یک دگردیسی کامل دارد یا باید با این حاشیه‌های استعفای خود را اعلام کند یا اینکه با فراموشی پیام‌های تبریک و تسلیت تمرکز خود را بر روی موفقیت تیمی بگذارد.

البته هنر مدیریت باشگاه استقلال در چند ماه گذشته تنها به حاشیه سازی ختم نشد بلکه آنان با تعلل در برخی پرداختی‌ها نه تنها تلاشی برای بازگشایی پنجره نقل و انتقالات نکردند بلکه با تصمیم خود یک قفل محکم  نیز بر این پنجره بسته اضافه کردند تا مشکلات استقلال در آینده بیش از امروز باشد. مدیران این باشگاه با علم به بدهی وینفرد شفر آلمانی پرونده این مربی را مختومه دانسته و بدون آنکه تلاشی برای کسب رضایت این مربی داشته باشند خود را درگیر داستان ایذایی مجیدی و استراماچونی کردند.

اینکه گفته می‌شود فیفا پنجره نقل و انتقالات استقلال را بسته است یک واقعیت است اما مدیران باشگاه چگونه قفل محکمتری بر این پنجره زدند تا جانشین آنان نتواند در ادامه راه موفق باشد خود یکی از تصمیمات شبهه برانگیز مدیریت جدید است. داستان این قفل به دوگانه «رشید مظاهری» و باشگاه تراکتور باز خواهد گشت. جایی که این دروازه‌بان پس از یک دوره موفق در تبریز اعلام کرد یک طرفه فسخ کرده است و با باشگاه استقلال قرارداد داخلی امضا کرد قراردادی که اکنون یک شاکی به نام تراکتور دارد و اخبار غیر رسمی از محرومیت این دروازه‌بان ملی‌پوش حکایت دارد. اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد به مانند انتقال محمد بلبلی به فولاد خوزستان عمل کند بدون شک ثمره مدیریت همکاران سعادتمند در چند ماه آینده برای همگان روشن خواهد شد.  /ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید