کد خبر:7867
پ

در نشست مشترک میان رؤسای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم مطرح شد که عملکرد سنتی در بحث سوانح، تغییر در نگاه به این موضوع را در کشور ضروری می‌کند، چرا که در بسیاری از موضوعات حوزه سوانح می‌توان از بستر دانش‌بنیان بهره برد.

به گزارش روزانه نیوز، دکتر عباس زارعی هنزکی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست مشترک با دکتر امیرحسین گرکانی، رییس پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم که به منظور گسترش همکاری‌های این دو مجموعه صورت گرفت، ضمن اشاره به ماموریت پارک و شبکه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تلاش است تا از طریق شبکه فناوری، تمام مراکز نوآوری، مراکز رشد، دانشکده‌ها و به طورکلی از طریق تمام سرمایه‌های فیزیکی و معنوی سازمان در راستای ایجاد سازگاری و هماهنگی با سایر نهادها بهره ببرد تا هم‌افزایی حاصل شود.

وی افزود: موضوعاتی مانند مارپیچ پنجگانه توسعه فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان، سیر تکامل پارک‌های علم و فناوری، تاریخچه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، زنجیره ارزش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برنامه‌ها، خدمات و حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مجتمع توانمندسازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، شهر دانش و برنامه darstech و… در این نشست شرح داده شد.

دکتر زارعی ضمن اشاره به همکاری ۵ حلقه دانشگاه، صنعت، دولت، رسانه و جامعه در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افزود: جامعه و رسانه به حدی مهم شده است که به جای داشتن پارک و امکاناتی محصور، مناطق نوآوری خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: اساس پارک ‌علم و فناوری دانشگاه تهران خلق ثروت است و نقش موثری در افزایش GDP کشور دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه سال ۹۹ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآوری کرد: در تلاشیم تا چابکی و تولید ناب در فرایندها و حوزه استارتاپ‌ها اجرا شود.

دکتر زارعی به مبحث جهش تولید نیز اشاره کرد و گفت: در موضوع جهش تولید علاوه بر پرداختن به بهبود مستمر، در نظر داریم تا به ایجاد فناوری‌هایی بپردازیم که منجر به تغییرات ناگهانی شود.

بر اساس اعلام پارک فناوری تهران، همچنین دکتر امیرحسین گرکانی، رییس پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم ضمن معرفی پژوهشکده سوانح طبیعی و مرکز رشد این پژوهشکده گفت: بحث سوانح، موضوع بسیار گسترده‌ای در کشور ماست. عملکرد سنتی در بحث سوانح سبب شده است تا تغییر در نگاه به این موضوع احساس شود. در بسیاری از موضوعات حوزه سوانح می‌توانیم از بستر دانش‌بنیان بهره ببریم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید