کد خبر:3502
پ

به گزارش روزانه نیوز محسن نریمان روز شنبه در نشستی با اعضای شورای شهرک جانانلوی خداآفرین اظهار کرد: راه اندازی پل دوستی بین ایران و آذربایجان و در کنار آن فعال کردن گمرک خدآفرین به وسیله ثبت سفارش و ترخیص از این گمرک، شرایط مساعدی را برای توسعه صادرات و رونق محدوده خداآفرین فراهم می کند.

 

وی با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت ها برای تحقق جهش تولید، ادامه داد: موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در تحقق شعار سال نقش پررنگی داشته باشد همدلی و همکاری همه جانبه مردم، شوراها، مسوولین و نماینده شهرستان برای فعال کردن گمرک خداآفرین و حرکت به سمت راه اندازی پل دوستی است.

 

وی افزود: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حمایت از آنها باید در راس تمام برنامه ها قرار گیرد تا رونق و توانمندسازی محدوده، افزایش اشتغال و ارزش آفرینی منطقه را به دنبال داشته باشد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یکی دیگر از ملزومات توسعه منطقه را علاوه بر توجه به ظرفیت های بخش گردشگری، ایجاد بستر مناسب گمرکی دانست و تاکید کرد: بسترهای مورد نیاز گمرک خداآفرین از جمله تامین نیرو؛ تجهیزات شبکه ای، نصب دوربین های مداربسته و پلاک خوان محقق شده است.

 

نریمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب و برق محدوده خداآفرین گفت: دولت تا به امروز ۴۵۰ میلیارد تومان برای شبکه آبرسانی سد خداآفرین و شبکه های اصلی و فرعی محدوده هزینه کرده و در خصوص تامین برق شهرک صنعتی جانانلو نیز مطالعات ساخت پست برق از خط انتقال سد قیز قلعه سی توسط مشاور در حال انجام است.

 

اعضای شورای شهرک های جانانلو و خداآفرین نیز در این نشست با تشکر از اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس، توجه به رفع معضل بیکاری جوانان، فعال سازی شهرک صنعتی و گمرک خداآفرین، پیگیری انجام تعهدات سازمان آب و تبدیل شهرک جانانلو به شهر در تقسیمات کشوری را خواستار شدند.

 

منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری های ارمنستان و آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد. / ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید