کد خبر:11429
پ

مدیرکل دفتر محوطه‌ها و بناهای تاریخی وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد: با بازگشت پیکر دو تن از کارشناسان این اداره کل از سیستان و بلوچستان به تهران، پیکر آن‌ها در قطعه نام‌آوران تهران و دامغان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از هادی احمدی  اظهار کرد:‌ پیکر محسن شیخ‌الاسلامی – کارشناس نظارت بر بناهای تاریخی معاونت میراث‌فرهنگی کشور –  و ابوالفضل عبیدی – کارشناس نظارت بر محوطه‌های تاریخی این معاونت در وزارتخانه میراث فرهنگی – امشب به تهران برگردانده می‌شود.

او افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، در صورتی که خانواده‌ مرحوم شیخ‌الاسلامی برنامه‌ریزی دیگری نداشته باشند، پیکر او فردا – سه‌شنبه ۲۲ مرداد – در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود. پیکر مرحوم ابوالفضل عبیدی نیز در قطعه‌ نام‌آوران «فردوس رضا» در دامغان در استان سمنان، محل تولد وی به خاک سپرده می‌شود.

به گفته‌ او، پیکر محمدرضا سندگل و راننده اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان نیز در زادگاه‌شان در آن استان به خاک سپرده می‌شود.

او با بیان این‌که با توجه به شرایط کرونایی، این وزارتخانه متاسفانه امکان برگزاری مراسمِ یادبودی در شانِ این کارشناسان را ندارد، اظهار کرد: با این وجود تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده دست‌کم برنامه‌ای به صورت مجازی برای آن‌ها برگزار کنیم.

محسن شیخ‌الاسلامی و ابوالفضل عبیدی – دو کارشناس دفتر محوطه‌ها و بناهای تاریخی وزارتخانه میراث فرهنگی – که برای بازدید از چند بنای تاریخی سیستان و بلوچستان به این استان رفته بودند، پس از برگزاری جلساتی در روز یکشنبه ۱۹ مهر، بامداد امروز – دوشنبه ۲۰ مهر – همراه با محمدرضا سندگل – مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان – برای بازدید از مرمت عمارت پست‌خانه در چابهار (که در طول چند هفته گذشته روند مرمت این بنای تاریخی توسط رسانه‌ها و فعالان میراث فرهنگی نقد شده بود) بامداد امروز به سمت چابهار حرکت می‌کنند براساس اعلام پلیس راه، به دلیل خواب‌آلودگی راننده و چپ شدن خودرو، سه کارشناس میراث فرهنگی و راننده اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان درجا فوت می‌کنند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید