کد خبر:4598
پ

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی از کاهش ۸۰ هزار نفری مراجعه فعالان اقتصادی به طور روزانه برای دریافت استعلام پرداختی‌ها به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

 

به گزارش روزانه نیوز «محمدعلی دهقان» روز سه شنبه در شانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه مجموعه حاکمیت جدا از دنیای تکنولوژی امروز نیست، افزود: حاکمیت می تواند از فضای الکترونیکی و اینترنتی برای دستیابی به اسناد جهت صدور مجوزها بهره بگیرد به عنوان مثال امسال توانستیم با ایجاد فضای الکترونیکی استعلام مالیات برای دریافت مجوزها ۸۰۰ هزار مراجعه را در سازمان امور مالیاتی کشور کاهش دهیم که این روند استفاده از تکنولوژی در بخش فعالان اقتصادی با حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی تهران صدور مجوزها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش داده است و موجب شده تا سرمایه‌گذاری‌ها ۶۹ روز زودتر انجام شوند.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع بهبود فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد مورد توجه است، اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی برای ادامه فعالیت‌های خود با عوامل بیرونی مواجه هستند، به عنوان مثال برای عواملی مانند تورم و تغییر قیمت ارز به صورت کلان، تصمیم گیری و سیاست گذاری می شود که خارج از کنترل آنها قرار دارند.

 

وی افزود: برخی عوامل بیرونی از سوی مدیران و افراد طراحی می شوند که از جمله آنها مواجهه بنگاه های اقتصادی با قوانین و مقرراتی است که هر روز بر اساس یک فکر جدید امکان تغییر آن وجود دارد که در این زمینه نیز حاکمیت تصمیم می گیرد و خارج از کنترل بنگاه محسوب می‌شود.

 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط ویژه اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: در وضعیتی که تحقق بودجه با نوساناتی مواجه است نیاز به اعمال سیاست بیشترین تاثیرگذاری با کمترین منابع مالی دیده می شود و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

به گفته وی، این بهبود فضای کسب و کار جهت تسریع در روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی باید به تمام کشور توسعه پیدا کند زیرا از اقدامات بسیار موثر با هزینه کم محسوب می‌شود.

 

دهقان همچنین با بیان اینکه ذهنیت مدیران اقتصادی در برخی زمینه‌ها باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: برای تبدیل دولت نگهبان به باغبان اتفاقاتی باید رقم بخورد نخست اینکه نظارت پیشینی تبدیل به نظارت پسینی شود به این معنا که در آغاز فعالیت و دریافت مجوز نیازی به تایید صلاحیت نباشد بلکه بعد از راه‌اندازی کسب و کار نظارت‌ها را بیشتر کنیم تا در طول مدت فعالیت اگر خطایی بر خلاف قوانین و مقررات رخ داد بنگاه اقتصادی در روند اصلاح قرار بگیرد یا تعطیل شود.

 

وی با بیان اینکه زمان انتظار برای دریافت مجوز نیز باید محدود شود زیرا در معطل نماندن فعالان اقتصادی برای کسب و کار به نفع کشور نیز هست، تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید مطالبه‌گر باشند و برای تسهیل روند فعالیت و سرمایه‌گذاری درخواست‌های خود را ارائه دهند./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید