کد خبر:14879
پ

در راستای مقابله با شیوع کرونا، دانشگاه تورنتو تمامی افرادی که قصد ورود به دانشگاه را دارند را ملزم کرده از یک ابزار نظارت شخصی استفاده کنند.

به گزارش روزانه نیوز،  وب‌سایت رسمی دانشگاه تورنتو، مطابق با مقررات استانی و راهنمایی‌های بهداشت عمومی، دانشگاه “تورنتو” به هر یک از افرادی که وارد یکی از سه پردیس این دانشگاه می‌شوند اعلام کرده که قبل از ورود به دانشگاه ملزم به انجام یک آزمایش غربالگری “کووید-۱۹” هستند.

در این راستا دانشگاه تورنتو یک ابزار نظارتی شخصی ایجاد کرده که به صورت آنلاین کار می‌کند.

این ابزار که ” UCheck” نام گرفته است، ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای نظارت بر خود است.

“چریل ریگهر” معاونت دانشگاه تورنتو گفت: ما می‌دانیم که یکی از راه‌های محدود کردن شیوع کرونا نظارت بر سلامتی و ماندن در خانه در صورت بروز علائم است. با صرف تنها چند دقیقه برای تکمیل ارزیابی از خود در هر بار بازدید از دانشگاه،‌ دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان  به حفظ سلامتی خود کمک کنند و در عین حال به هدف نهایی همه ما که کاهش انتشار ویروس در جامعه است، کمک می‌کنند.

این ابزار جدید یکی از اقدامات زیادی است که دانشگاه “تورنتو” در پاسخ به پاندمی “کووید-۱۹” در نظر گرفته است و این در حالی است که اغلب اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه به کار و تحصیل از راه دور ادامه می‌دهند.

دانشگاه تورنتو اعلام کرده که همه موظفند در محیط‌های بسته دانشگاه ماسک بزنند. مگر اینکه وضعیت پزشکی داشته باشند.

” UCheck” از کاربران سولاتی راجع به “کووید-۱۹” می‌پرسد. مثلا آیا علائم ابتلا به این بیماری را دارند؟ آیا به خارج از کانادا سفر کرده‌اند؟ آیا با افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت شده است ارتباط داشته‌اند؟

مزیت این ابزار این است که افرادی که به رایانه، گوشی هوشمند یا تبلت دسترسی ندارند نیز می‌توانند از یک گزارش ارزیابی کاغذی و یا آفلاین برای ارزیابی خود استفاده کنند.

دانشگاه “تورنتو” اعلام کرد که این فرم‌های آفلاین در وب‌سایت دانشگاه در دسترس قرار گرفته‌اند.

 

این دانشگاه اقداماتی هم انجام داده تا دفعات نظافت و ضدعفونی کتابخانه‌ها و کلاس‌ها را به پنج مرتبه در هفته افزایش دهد.

همچنین سطوحی مانند دکمه‌های آسانسور و دستگیره درها که اغلب در تماس بیشتر هستند، در روز دو بار ضدعفونی خواهند شد.

علاوه بر این، تعداد دستگاههای ضدعفونی کننده دست در محوطه سه پردیس دانشگاه افزایش یافته است./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید