کد خبر:15100
پ

رییس سازمان غذا و دارو نسبت به گرانفروشی ماسک هشدار داد و درباره داروهای بیماری کرونا توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش روزانه نیوز، دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست خبری ویدیو کنفرانسی در استودیو سلامت وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره قیمتهای عرضه ماسک بالاتر از ۱۳۰۰ تومان، گفت: قیمت ماسک ۱۳۰۰ تومان است و الان به دلیل نظارتهای انجام شده واقعا قیمت خرید داروخانه و سایر فروشگاه های زنجیره ای و تجهیزات پزشکی بر اساس اطلاعات موثقی که داریم کاهش یافته است. بعضا ممکن است داروخانه ای بگوید که فاکتور گران خرید داریم، در این زمینه نیز نامه نوشتیم که یا باید آن ماسک ها را مرجوع کنند یا فاکتورهایشان اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ماسک نباید بالای ۱۳۰۰ فروخته شود و در غیر این صورت گرانفروشی و تقلب محسوب می شود و با فرد خاطی برخوردهای تعزیراتی انجام خواهد شد. گروه های بازرسی فعال در سراسر کشور این موضوع را رصد می کنند. از مرم نیز می خواهیم که موارد تخلف را حتما به معاونتهای غذا و دارو محل یا سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند. در حال حاضر تولیدات ماسک در کشور بسیار بالاست و بالاتر هم می رود و کمبودی در این زمینه نیست.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره داروهای بیمارستانی کرونا از جمله رمدسیویر گفت: در بحث داروهای کرونا طبق پروتکلهای درمان عمل می شود و داروهای بیمارستانی تنها در بیمارستان عرضه می شوند. در مورد تامین اقلام خوراکی داروهای کرونا هیچ مشکل حتی برای بخش سرپایی نداریم.

وی تاکید کرد: داروهای بیمارستانی اگر در خارج از بیمارستان تجویز شوند مخالف دستورالعملهای کمیته علمی کرونا است. اگر به هر حال مراجع درمان به ما اعلام کنند ما برای تامین این اقلام در بخشهای غیربیمارستانی هم مشکل خاصی نداریم و خواهشم آن است مردم را از مراجعه به ناصر خسرو به هر دلیلی، منع کنید. در حال حاضر این داروها تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم. در مورد عرضه این داروها در ناصر خسرو که البته تقلبی هم بودند افرادی را گرفتند  و برخورد کردند؛ این داروها اصلا رمدسیویر نبود، بلکه آنتی بیوتیک های معمولی بود و برچسب آنها برداشته شده بود و با قیمتهای ۵۰ – ۶۰ میلیونی عرضه می شد.

شانه ساز همچنین تاکید کرد: از همکاران پزشک خواستار آن هستیم که تجویز این داروها را در خارج از بیمارستان انجام ندهند تهیه این ها برای مردم در خارج از بیمارستان وجود ندارد و در ناصرخسرو هم که همین کلاهبرداریها و تقلبها است. ضمن این که اکنون تمام داروها به لحاظ برچسب اصالتی که دارند باید هنگام تهیه چک شوند.

وی همچنین درباره وضعیت تولید رمدسیویر در کشور گفت: در حال حاضر سه کمپانی مان در این زمینه فعال هستند و یکی دو کمپانی دیگر هم متقاضی تولید هستند و به زودی این تعداد به پنج کمپانی افزایش می یابد. برای تولید این دارو مشکل چندانی نداریم و علیرغم موج افزایشی بیماران، اما دارو برای بیمارستانها تامین می شود./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید