کد خبر:15291
پ

پویش های مختلف در نفی ظلم و استکبار جهانی امریکا راه اندازی شده است تا دانش آموزان را با توطئه های مختلف آشنا کند.

به گزارش روزانه نیوز، سردار عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور نیز بیان اینکه اکنون در شرایطی به سر می بریم که با وجود همه گیری کرونا، مردم و بخش‌های مختلف دولت برای مقابله با این بیماری بسیج شده اند گفت: ما در مرحله اول کمک‌های خود، مبلغ قابل توجهی از سوی فرهنگیان جمع آوری کردیم.

وی افزود: معلمان با وجدان کاری بالا از طریق فضای مجازی آموزش را دنبال می‌کنند. اکنون وضعیت معلمان بهتر از کادر درمان نیست؛ معلمان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند اگرچه در حوزه آموزش تلاش بسیاری شده است اما حوزه پرورش نیز نباید روی زمین بماند.

مطهری رویکرد جدید پویش «لبخند رضایت» را توجه به حوزه پرورش دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نباید اقدامات آموزش و پرورش و معلمان در این دوران نادیده گرفته شود؛ هیچ عنصری به اندازه معلم در جامعه تاثیرگذار نیست لذا نباید به آنان لطمه وارد شود.

وی با بیان اینکه معلمان عامل پیشرفت کشور هستند اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید به بحث پرورش توجه شود این موضوع انتظار مقام معظم رهبری نیز هست. باید در بسیج تهدیدها را رفع و به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، هدف پویش لبخند رضایت، ایجاد نهضتی همگانی و مستمر برای کمک به جامعه معلمان و آموزش و پرورش به منظور اجرای بهینه فعالیت‌های پرورشی در کرونا و مقابله و ترمیم زیان‌های کروناست.

وی افزود: این پویش دو محور دارد؛ باید از معلمان مانند کادر درمان تقدیر شود، نهضت همگانی معلم یاری برای ارتقای پرورش و آموزش در دوران کرونا مدنظر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مشارکت معلمان بسیجی را در کنار تمام ماموریت ها توسعه دهیم عنوان کرد: آموزش و پرورش، دستگاهی فرهنگی است و باید زمینه مشارکت تمام اقشار جامعه را مهیا کند.

علیرضا کاظمی در جلسه مشترک ستاد مرکزی با ستادهای استانی کمک‌های مومنانه به «پویش لبخند رضایت» اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی، دغدغه بزرگی تحت عنوان «تربیت» دارد.

وی افزود: اکنون بخش آموزش با جدیت دنبال می‌شود؛ اما باید دید تربیت نیز مطابق با اهداف برنامه درس ملی اتفاق می‌افتد؟.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آسیب های کرونا و شرایط حاکم بر جامعه در نسل جدید، سال ها بعد دیده می شود گفت: توجه به حوزه پرورشی که در فرمایشات مقام معظم رهبری مشهود بود لازم و ضروری است. در تلاشیم تا بتوانیم بخشی از عقب افتادگی های این حوزه را جبران کنیم.

کاظمی ادامه داد: باید با طراحی برنامه های جدید، این موضوع را حل کنیم. اکنون باید بخشی از فعالیت ها معطوف به حوزه های تربیتی شود. فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد ملی کرونا یک نکته کلیدی تحت عنوان برنامه ریزی برای مشارکت همه جانبه مردم داشت.

وی افزود: برای حل مسائل کشور تنها با رویکرد حاکمیتی موفق نخواهیم شد. آنچه همواره کشور ما را در بحران ها نجات داده، مردمی کردن مسائل و حل آنهاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مشارکت معلمان بسیجی را در کنار تمام ماموریت ها توسعه دهیم عنوان کرد: آموزش و پرورش، دستگاهی فرهنگی است و باید زمینه مشارکت تمام اقشار جامعه را مهیا کند.

کاظمی افزود: اگر یک دانش آموز بنا به دلایل مختلف از تحصیل باز بماند همه ما مسئول هستیم. اگرچه آموزش و پرورش تلاش کرده ضریبب نفوذ آموزش را به ۱۰۰ درصد برساند اما نیاز دارد بسیج فرهنگیان نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید