کد خبر:15628
پ

رییس فدراسیون ناشنوایان از برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در رشته های بسکتبال و فوتبال از ۱۸ تا ۲۹ اسفند در مالزی خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از مهران تیشه گران ، طی نامه ای که از کنفدراسیون آسیا دریافت کردیم مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان در رشته های بسکتبال و فوتبال ۱۸ تا ۲۹ اسفند در مالزی برگزار می شود که حضورمان در فوتبال قطعی است، اما در بسکتبال هنوز مشخص نیست شرکت کنیم یا خیر؟

او گفت: در انتخابی المپیک از آن جا که در فوتبال، ۴ تیم برتر سهمیه را دریافت می کنند ما مشکلی برای دریافت سهمیه نداریم، اما در بسکتبال چون تنها به ۲ تیم از آسیا سهمیه تعلق پیدا می کند، وضعیت ما برای کسب سهمیه مشخص نیست و باید شرایط را ارزیابی کنیم و با نظر رییس انجمن و کادر فنی تصمیم خواهیم گرفت که تیم بسکتبال را به انتخابی المپیک  آیا اعزام می شود؟
تیشه گران خاطرنشان کرد: برای حضور در انتخابی المپیک باید زودتر مجوز برگزاری اردوی خود را در هر دو رشته از ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش دریافت کنیم تا نسبت به برگزاری اردوها اقدامات لازم را انجام دهیم‌. البته تا آخر آبان فرصت داریم تا به کنفدراسیون آسیا برای شرکت در انتخابی اعلام آمادگی کرده ایم .
تیشه گران در پایان در خصوص راه اندازی ووشوی ناشنوایان افزود: طی تفاهمنامه ای که با رییس فدراسیون ووشو داشتیم قرار بر این شد که ابتدا در بحث ورزش همگانی این رشته بعد از کرونا فعالیت های خود را شروع کنیم و سپس با بررسی وضعیت نسبت به تعداد علاقه مندان این رشته و حضور موفق در بخش همگانی با همکاری فدراسیون ووشو، کم کم در بخش قهرمانی نیز ورود پیدا کنیم و با نامه نگاری با فدراسیون های آسیایی و جهانی شرایط حضور ورزشکاران ناشنوا در بازیهای آسیایی و جهانی را نیز فراهم شد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید