کد خبر:15742
پ

غرب کشور امروز و فردا بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از صادق ضیائیان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی انتظار می‌رود.

ضیائیان افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ آبان) سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور گسترش خواهد یافت که بیشینه بارش برای سواحل غربی و مرکزی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: دوشنبه (۱۹ آبان) سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز با شدت کمتر در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر فعالیت دارد.

ضیائیان با بیان اینکه از امروز تا یکشنبه (۱۸ آبان) نواحی شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر روند کاهشی دما (۴ تا ۶ درجه) خواهند داشت، گفت: از اواخر وقت شنبه (۱۷ آبان) و روز یکشنبه (۱۸ آبان) نواحی شمال شرق کشور دمای هوا ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد همچنین دریای خزر شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

همچنین در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۱۷ آبان) نیمه ابری به تدریج افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید