کد خبر:15893
پ

آموزش ها و آموزه های عمیق تربیتی نباشد، نمی توانیم برای متربی و دانش آموز، فضای تربیتی و پرورشی آن هم در این فضای جدید که تبعات خاص خود را دارد، قائل باشیم.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از مرتضی فاطمی نژاد دو گانه آموزش حضوری و مجازی را ساختیم و باید ضلع سوم، آموزش غیرحضوری را ببینیم. در فضای مجازی، آموزش گروهی و چهره به چهره مطرح است و با آموزش غیرحضوری متفاوت است.

وی به اشاره به تبعات ایام کرونا به دلیل ماندن در خانه و دسترسی به فضای رهای مجازی بیان کرد: آموزش غیرحضوری، موضوع دیگری است. معاونت پرورشی دارای اداره کل های متفاوتی است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن اولیا و مربیان را هم داریم؛ اما چقدر برای دانش آموزان برنامه ریزی کردیم؟

فاطمی نژاد افزود: معتقدم این موضوع به این دلیل است که فکر می کنیم آموزش چیزی جدا از تربیت است. در آموزش مجازی، آموزش خلاق و پویا می توان ایجاد و مسئله یابی و مسئله سازی کرد. اگر محتوای متناسب با بحران ها خلق می کردیم اکنون دچار سردرگمی نمی شدیم؛ باید در حوزه محتوای متناسب با این آموزش ها کار کنیم و بدانیم تربیت از آموزش جدا نیست و در سند تحول هم، تربیت بن مایه آموزش است.

وی درباره عدم دسترسی بین سه تا پنج میلیون دانش آموز به شبکه شاد گفت: بحث این نیست که فقط سه تا پنج میلیون دانش آموز به شاد دسترسی ندارند؛ بلکه بحث این است آن محتوایی که ارائه می دهیم چقدر کیفیت دارد و چقدر دانش آموز را اغنا می کند.

فاطمی نژاد از تهیه برنامه غنی آموزش به صورت تصویری و مکتوب خبر داد و گفت: متناسب با شرایط کرونا، محتوایی که دانش آموز را درگیر کند، تهیه کردیم و برنامه داریم که آموزش و پرورش می تواند استفاده کند و کارگروه عینی و ملموس در این خصوص ایجاد تا عملیات اجرایی انجام شود.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه تحول از دو منظر تحول در نظام آموزش و پرورش و تحول در مدرسه و فضاهای باید بررسی شود اظهار کرد: در حوزه تحول در مدرسه، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی حضور دارند. مثلا ستاد هماهنگی بسیج دانش آموزی وجود دارد که رئیس آن وزیر آموزش و پرورش است و جلساتی برگزار می شود اما در بحث تحول در نظام آموزش و پرورش از منظر مباحث تقنینی و تصمیم گیری و اینکه مکمل باشد و بتواند در تصمیم سازی کاملا خردمندانه کمک آموزش و پرورش باشد، ضعف داریم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید