کد خبر:16373
پ

موضوع ازدواج موضوعی نیست که بتوان به طور کامل آن را تعطیل کرد و بدون قید و شرط آن را رها کرد. حضور در دفاتر ازدواج و طلاق در شرایط فعلی کووید ۱۹، به فرهنگ مردم باز می‌گردد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از  رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق مطابق با پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت به سازمان ثبت حداکثر تعداد مجاز برای حضور در دفاتر ازدواج و طلاق در شرایط فعلی، شش نفر (عروس، داماد و چهار نفر از بستگان) است اما برای حضور محدودیت ساعت وجود ندارد و همه روزه حتی در ایام تعطیل و روزهای اعیاد نیز این دفاتر باز هستند.

علی مظفری عنوان کرد: در دفاتر پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن فضا در فواصل بین مراسمات باید رعایت و انجام شود، ادامه داد: نظارت بر تخلفات کلی دفاتر ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت است، همچنین از سوی کانون و بازرسی‌های وزارت بهداشت به صورت سرزده نیز نظارت انجام می‌شود و در مواردی نیز با شکایات و گزارش‌های مردمی، مسئولین سازمان این تخلفات را بررسی و به دادسرای انتظامی ارسال کرده‌اند.

مظفری گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات دفاتر ثبت ازدواج و طلاق از طریق سامانه ثبت اسناد املاک کشور، واحد بازرسی و گزارش‌های مردمی مستقیما این تخلفات را گزارش دهند چراکه در شرایط فعلی پاندمی کووید ۱۹، بنابر دستور ریاست سازمان این شکایات به صورت فوری و بدون اتلاف وقت و اطاله اداری انجام می‌شود.

وی گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که حضور در این دفاتر لطف در حق عردس و داماد نیست بلکه خیانتی بر آنها است، بنابراین بزرگترین کادو برای عروس و داماد این است که افراد از حضور در این مراسمات اجتناب کنند.

دفترخانه‌های ثبت ازدواج، بدلیل ماهیت خود هرچند زیرمجموعۀ هیچ‌کدام از نهادهای وزارت صمت نیستند و تمام ارجاعات این مراکز به سازمان ثبت-که تحت نظر قوه قضائیه اداره ‌می‌شود- بازمی‌گردد ولی تمام خدمات صنف تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها را می‌دهند.

حال پرسشی که در این‌جا مطرح می‌شود، این است ‌که در شرایطی که این بیماری مُهلک جان بسیاری از مردم کشورمان را می‌گیرد چگونه این دفاتر بدون محدودیت، با ساز و دُهل میزبان مرگ خاموش مراسم عقد جوانان می‌شوند!؟/ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید