کد خبر:6091
پ

اولین مرحله رکورد گیری از ورزشکاران دوومیدانی کار برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ۹ مهر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد و نفرات برتر تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک قرار خواهند گرفت.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از بهمن رضایی اظهار کرد: اولین مرحله از رکوردگیری دوومیدانی کاران معلول ۹ مهر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب با حضور ۳۵ دوومیدانی کار برگزار خواهد شد و کسانی که بتوانند رکورد نفر سوم جهان را به ثبت برسانند تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک قرار خواهند گرفت.

وی گفت: کسانی در این رکوردگیری شرکت می کنند که جز سه نفر برتر دنیا طی سالهای ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نبودند. ۳۵ دوومیدانی کار معرفی شده پس از این که در این رکوردگیری شرکت کردند اگر بتوانند رکورد نفر سوم جهان را به ثبت برسانند به عضویت تیم ملی  درخواهند آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا زمان برگزاری رکوردگیری پی در پی تغییر پیدا می کرد، گفت: چون مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب را از فدراسیون دوومیدانی برای برگزاری مسابقات اجاره می کنیم باید زمانی این کار صورت می گرفت که فدراسیون دوومیدانی خود مسابقاتی برگزار نمی کرد. تنها زمانی که فدراسیون دوومیدانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب را لازم نداشت، ۹ مهر بود.

وی ادامه داد: کسانی که در مرحله اول رکوردگیری نتوانند رکورد مدنظر را ثبت کنند، در مرحله دوم که اسفند ماه است دوباره می توانند شانس خود را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی امتحان کنند و با ثبت رکورد نفر سوم جهان تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرند.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا آنهایی که در مسابقات جهانی امارات موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شده اند نیز باید در این رکورد گیری شرکت کنند یا خیر؟ اظهار کرد: به جز حامد امیری در پرتاب نیزه که شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو را دارد و تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک است، بقیه ورزشکاران که موفق نشده اند رکورد نفر سوم برتر  دنیا را طی سالهای ۲۰۱۸ و ۱۹ و ۲۰۲۰ به ثبت برسانند باید در این رکوردگیری شرکت کنند. حال این که در مسابقات جهانی امارات نیز موفق به کسب مدال نقره و برنز شده باشند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید